اقتصاد

آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۸ خرداد ماه در زنجان

همزمان با برداشت گندم سال زراعی 1401 عملیات خرید تضمینی این محصول از کشاورزان زنجانی از 28 خرداد ماه سال جاری در استان آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: همزمان با برداشت گندم سال زراعی ۱۴۰۱ عملیات خرید تضمینی این محصول از کشاورزان زنجانی از ۲۸ خرداد ماه سال جاری در استان آغاز می‌شود.

ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: عملیات خرید تضمینی گندم از طریق سیلوی غدیر زنجان شروع خواهد شد و ۳۶ مرکز ملکی و خصوصی دیگر همزمان با برداشت محصول گندم فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

زمانی اظهار داشت: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع شده و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: در سال جاری هرکیلو گندم از کشاورزان به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می شود و به ازای تحویل هرکیلوگرم از این محصول، هزار تومان نیز جایزه برای کشاورزان تعیین شده است.

ولی اله زمانی گفت: پیش بینی می شود امسال در مجموع ۲۲۰ هزار تن گندم از مزارع استان زنجان برداشت شود.

وی بیان کرد:۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان در سال زراعی جاری به زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۲۰ هزار هکتار مربوط به مزارع آبی است و همچنین ۳۰۰ هزار هکتار به مزارع دیم اختصاص دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا