اقتصاد

افتتاح فاز اول ناحیه کارگاهی ظریفان به‌زودی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان محسن افشارچی در بازدید از ناحیه کارگاهی ظریفان زنجان گفت: فاز اول این ناحیه با ۲۴ واحد کارگاهی و خدماتی تا پایان تابستان ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار زنجان با بیان اینکه این واحدها فقط به صنایع دستی واگذار خواهند شد، خاطرنشان کرد: ناحیه صنعتی ظریفان با این هدف ایجاد شده تا گردشگران داخلی و خارجی که عبوری بوده و قصد ورود به زنجان را ندارند بتوانند صنایع دستی مورد علاقه خود را از این واحدها خریداری کنند.
سید سعید صفوی در ادامه گفت: ستان زنجان در تولید صنایع دستی فلزی، از لحاظ فروشگاه‌های عرضه، تعداد و کیفیت دست‌ساز‌ها جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان افزود: این پروژه که با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شهرک‌های صنعتی استان کلید خورد با هدف عرضه صنایع دستی و استفاده از ظرفیت رهگذران طراحی شد تا بتواند حمایت اساسی از صنایع دستی زنجان انجام گیرد.
صفوی گفت: قطعا ظریفان بهانه و فرصت خوبی برای زنجان است و مانند تابلوئی در آزاد راه زنجان قرار گرفته که ۸۰میلیون تردد خودرو را مشاهده می‌کند و بهانه‌ بسیار خوبی را برای توقف ایجاد خواهد کرد تا مسافران و گردشگران در ورودی زنجان توقف کنند و صنایع‌دستی متنوع زنجان را ببینند و خرید کنند.
همچنین مصطفی الماسی گفت: ناحیه کارگاهی ظریفان به مساحت ۲.۳ هکتار در ضلع شمالی عوارضی آزادراه زنجان- تهران قرار گرفته و استقرار واحدهایی در این ناحیه به صورت کارگاهی به همراه مرکز خدمات رفاهی، نمازخانه و استراحتگاه در آن پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اعلام کرد: زمین‌های ناحیه کارگاهی ظریفان فقط جهت استقرار واحدهای فعال در زمینه صنایع دستی پیش‌بینی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا