اقتصاد

ارائه الگوی کشت جهت صرفه جویی در مصرف آب

در حال حاضر این سازمان تلاش می کند تا با ارائه الگوی کشت و به ویژه با احداث گخانه، در مصرف آب صرفه جویی شود. لذا باید توجه داشت که تولید محصول پر آب بر، به معنی برداشت بیش از حد مجاز آب توسط کشاورزان نیست.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،در دومین روز از هفته جهادکشاورزی، مدیران بخش کشاورزی استان زنجان با حضرت آیت الله خاتمی، نماینده محترم مقام عظمای ولایت و امام جمعه معزز زنجان دیدار کردند.

گفتنی است، در این دیدار که رییس سازمان، معاونین، مدیران کل و مدیران جهادکشاورزی استان حضور داشتند، ابتدا حضرت حجت الاسلام و مسلمین حاج آقا حسینی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان ضمن تشکر از حمایتها و راهنمایی های مشفقانه و همراهی صمیمانه حضرت آیت الله خاتمی با بخش کشاورزی، بخصوص با سازمان جهادکشاورزی استا ن زنجان، گزارش مختصری از بازارمحصولات کشاورزی و تلاش همکاران در نظارت و بازرسی از بازار را ارائه و اضافه نمودند که سازمان جهادکشاورزی در راستای اغنای هم استانیهای عزیز در خصوص مردمی سازی توزیع یارانه ها به کمک کلیه ائمه جمعه استان و تریبونهای روشنگرانه نماز جمعه، برای تنویر افکار عمومی نیاز دارد.

در ادامه جناب آقای مهندس حسنی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان ضمن اشاره به وضعیت بازار (که هنوز به ثبات نرسیده)، به تشریح مجموعه اقداماتی که سازمان برای رفع دغدغه های تولید کنندگان برای تامین سرمایه لازم جهت تهیه نهاده ها انجام داده، پرداخت.

رییس سازمان جهادکشاورزی از تخصیص و اعطای تسهیلات بانکی لازم به دامداران با تمام توان خبر داد و به تشکیل منظم جلسات امنیت غذایی و حتی تشکیل جلسات روزانه برای رصد بازار و بررسی و پیش بینی مشکلات پیش و ارائه راهکار برای رفع آنها اشاره نمود.

وی افزود تمام تلاش این سازمان بر آنست که چالشهای پیش آمده به علت حذف یارانه از نهاده ها و همچنین افزایش هزینه تولید را مرتفع نماید تا تولید کنندگان ضمن تولید بهتر، با طیب خاطر از نظر وجود بازار فروش محصولات نیز دغدغه ای نداشته باشند.

مهندس حسنی به وضعیت آب کشاورزی نیز اشاره نموده و یادآور شد که برای برنامه ریزی دقیق در راستای کاهش مصرف آب، باید آمار دقیقی از میزان مصرف آب در بخش کشاورزی داشته باشیم و این درحالیست که کشاورزان وفق پروانه بهره برداری خود اقدام به برداشت آب، حد مجاز از سفره های آب زیر زمینی می کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این سازمان تلاش می کند تا با ارائه الگوی کشت و به ویژه با احداث گخانه، در مصرف آب صرفه جویی شود. لذا باید توجه داشت که تولید محصول پر آب بر، به معنی برداشت بیش از حد مجاز آب توسط کشاورزان نیست.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در مورد دردست احداث بودن سه مجتمع گلخانه ای و همچنین ترغیب بهره برداران به راه اندازی شهرکهای گلخانه ای خصوصی نیز توضیحاتی ارائه نمودند.

در پایان حضرت آیت الله خاتمی، ضمن تشکر از زحمات تمامی مدیران محترم جهادکشاورزی، راهنمایی لازمه در خصوص مطالب ارائه شده را طی بیاناتی ارائه داشته و لازم دانستند که در بازه زمانی دو ماهه در سلسه جلسه هایی تخصصی با حضور کلیه مدیران بخش کشاورزی حضور داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا