اقتصاد

ساخت۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سال توسط بخش خصوصی

یش از ۵۰ درصد از ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن استان متعلق به شهرستان زنجان است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مسعود بیات منش در اولین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان، از برگزاری این جلسه از استاندار زنجان قدردانی کرد و گفت: اجرای سریع و بهتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای اداره کل راه و شهرسازی استان بسیار اهمیت دارد و درخواست داریم این جلسه ماهانه در استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد خوبی دارد، اظهار کرد: در قانون جهش مسکن، ساخت ۴ میلیون مسکن طی چهار سال در کشور تعیین و ابلاغ شده است که سهم ابلاغی برای ساخت مسکن از محل طرح جهش مسکن برای استان زنجان ۷۰ هزار واحد در چهار سال تعیین و ابلاغ شد و گفتنی است اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای اشتغال و اقتصاد استان بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۲۰ هزار واحد از این تعداد، سهم بخش روستایی است و در این راستا سالانه ۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان ساخته خواهد شد و ۱۲ هزار واحد مسکونی هم برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده در ۲۱ شهر اختصاص داده شده که هر سال ۳ هزار واحد ساخته می‌شود.

بیات منش تاکید کرد: همچنین ۳۸ هزار واحد باقی مانده نیز سهم راه و شهرسازی است که باید زمین تامین شود و تاکنون برای ۱۷ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح در اوایل ابهاماتی در بدنه دولت و مجلس وجود داشت ولی با سفر آبان ماه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی استان یقین پیدا کردند که در استان‌های دیگر هم این اجرا با قوت اجرا می‌شود چرا که این طرح در استان طبق روال خوبی جلو می‌رود و در این راستا وزیر این طرح را با قوت پیگیری کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان متذکر شد: طی ۵ سال اخیر بخش خصوصی در استان به طور میانگین هر سال ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ساخته است.

مشارکت ۸۰ درصدی مردم در پرداختی‌ها باعث پیشرفت پروژه‌های مسکن در استان زنجان شده است

بیات منش با بیان اینکه بزرگترین حامی پروژه‌های مسکن مردم هستند، گفت: مشارکت ۸۰ درصدی مردم در پرداختی‌ها باعث پیشرفت پروژه‌های مسکن در استان شده است و این اعتماد برای اداره کل راه و شهرسازی باعث دلگرمی بوده و پشتوانه خوبی است و باید از این اعتماد به خوبی حفاظت شود.

وی به ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان نزدیک ۱۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و مردم استقبال خوبی از این طرح داشتند و این مهم نشان می‌دهد که مردم به اداره راه و شهرسازی اعتماد دارند و از تعداد ۵۷ هزار نفر که واجد شرایط اولیه شدند و ۲۰ هزار نفر در این طرح مشارکت کنند برنامه چهار سال تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: پالایش اولیه توسط سامانه نهضت ملی مسکن که در تهران مستقر است انجام می‌شود که به فرم «ج» و «مالکیت» دسترسی دارند.

بیات منش بر لزوم کنترل سکونت در شهر تاکید کرد و افزود: این مهم در راه و شهرسازی به جد مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان‌های ابهر و زنجان از صفر تا ۱۰۰ پروژه‌های طرح نهضت ملی توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود، یاد آورشد: در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر ساخت مسکن بر عهده بنیاد مسکن بوده و تامین زمین بر عهده اداره راه و شهرسازی بوده و در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد و انتخاب پیمانکار و ساخت و ساز را انجام می‌دهند.

۵۰ درصد از ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در شهر زنجان است

بیات منش ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد از ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان زنجان بوده و ۳۰ هزار نفر واجد شرایط اولیه در شهر زنجان برای مسکن دار شدن هستند و تا الان زمین ۷ هزار واحد مسکونی در اولویت قرار گرفته و زمین تامین شده است و با این تعداد نیاز مسکن شهر زنجان برآورده می‌شود.

وی بیان اینکه اراضی شورجه برای توازن بخشی بین غرب و شرق زنجان در نظر گرفته‌شده است، گفت: از چند سال گذشته خرید زمین‌های خالی در این منطقه انجام گرفته است و از الزامات طرح جامع شهر زنجان است که توان بخشی در شهر زنجان مورد توجه قرار گیرد و در این راستا حدود هزار و۵۰۰ واحد مسکن در این اراضی ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ابراز داشت: در زمین‌های باقی مانده از اراضی کوی زیتون نیز حدود هزار واحد ساخته خواهد شد که پیمانکار انتخاب شده است.

بیات منش گفت: همچنین در حدفاصل کمربندی و زمین‌های ثمین حدود ۳۰ تا ۴۰ هکتار زمین برای ساخت ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستانهای ابهر و خرمدره با کمبود زمین مواجه هستیم، ابراز کرد: در شهرستان ابهر ۴ تا ۵ هزار متقاضی مسکن وجود دارد و گفتنی است که در شهرستان ابهر اراضی ملی وجود ندارد و متقاضیان مسکن در حدود دو هزار نفر برآورده شده‌اند که ساخت مسکن ثبت نامی های قدیمی هم به تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان در حال اجرا است و تا شهریورماه امسال هم انتخاب پیمانکار و عملیات آماده سازی شروع می‌شود در هیدج هم ۷۰ هکتار زمین شهرداری هیدج توافق نهایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان متذکر شد: در شهرستان ابهر خرید حدود ۱۲۰ هکتار زمین، اراضی مابین ابهر و شریف آباد با مالکین توافق نهایی انجام شده و کارهای آماده سازی و طراحی به زودی شروع می‌شود و در خرمدره که برای خرید زمین متعلق به بنیاد مستضعفان توافق اولیه حاصل شده و در سلطانیه نیز ۳۰ هکتار زمین توافق شد تا الحاق به محدوده اتفاق بیفتد.

۹۵ درصد از پروژه‌های مسکن استان زنجان در کمتر از ۳ سال تحویل متقاضیان خواهد شد

بیات منش از افزایش تسهیلات به ۴۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در این راستا میزان آورده دولت به ۷۰ درصد و آورده مردم به ۳۰ درصد خواهد رسید که اتفاق بسیار مبارکی است.

وی توجه به کیفیت پروژه‌ها را مهم برای راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: در پروژه‌ها، کیفیت کار مد نظر است و خوشبختانه این مهم از سوی پیمانکاران لحاظ می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در ادامه به وا گذاری مسکن به متقاضیان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد از پروژه‌های مسکن استان زنجان در بازه زمانی کمتر از ۳ سال تحویل متقاضیان خواهد شد و متقاضیانی که آورده‌های خود را نسبت به دیگر متقاضیان به موقع واریز کنند در تحویل واحدهای آماده شده نیز در اولویت قرار دارند.

موعد قرارداد پروژه «m۶» در کوی زنگان تا آذرماه امسال است

بیات منش با بیان اینکه موعد قرارداد پروژه «m ۶» در کوی زنگان تا آذرماه امسال است، تصریح کرد: از مدت قرارداد پروژه «m ۲» نیز یک سال باقی مانده است و پروژه «m ۵» بر اساس برآوردها، ۶ ماده زودتر از موعد قرارداد به پایان می‌رسد.

وی به متراژ واحدهای مسکونی اشاره کرد و افزود: پروژه‌ها ۱۱۰ تا ۱۲۰ متر با مشاعات طراحی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان یاد آور شد: قرارداد اجرای پروژه کوی زیتون در منطقه کوی فرهنگ به مدت ۱۴ ماه است که شروع شده و این پروژه نیز حدود ۶ یا ۷ ماه زودتر از مدت کامل قرارداد ۲ سال و سه ماهه به پایان خواهد رسید و در این پروژه نگرانی نداریم.

بیات منش با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت داربست در اجرای پروژه‌های مسکن مشکل داریم، افزود: یکی از پیمانکاران استان زنجان مجبور به استفاده از خدمات اکیپ داربست از شهر مشهد شده است، چراکه در استان قیمت دو برابر درخواست می‌کنند و لازم است اصناف نسبت به حل این مشکل مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا