سیاسی و اجتماعی

مشکلات موجود در حوزه محیط زیست ریشه فرهنگی دارد

مشکلات موجود در حوزه محیط زیست ریشه فرهنگی دارد و مدارس فرصت مناسبی برای آموزش کودکان در حوزه زیست محیطی با حضور روانشناسان است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل محیط زیست استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه در منطقه حفاظت شده سهرین با اشاره به روز جهانی محیط زیست در ۱۵ خرداد هر سال گفت: نگهداری از محیط زست و تحویل آن به نسل آینده وظیفه تک تک ماست و ما در این امر تمام تلاش خود را می کنیم.

محمدرضا یافتیان با اشاره به استفاده از ابزارها برای حفاظت از محیط زیست، افزود: در آموزه های دینی و ادیان مختلف به موضوع امانت تاکید شده و محیط زیست نیز امانتی در دست ما است که باید در حفظ و نگهداری آن کوشا بود.

وی با گرامیداشت یاد دو شهید محیط بان اظهار کرد: مشکلات موجود در حوزه محیط زیست ریشه فرهنگی دارد و مدارس فرصت مناسبی برای آموزش کودکان در حوزه زیست محیطی با حضور روانشناسان است.

وی ادامه داد: پالایش های آنلاین از شرکت سرب و روی انجام می شود؛ همچنین در شهرک صنعتی روی زنجان نیز نظارتهای زیست محیطی انجام می شود و پسماندهای روی در این منطقه دپو می شود. این پسماندها یک ثروت ملی محسوب می شود و از درآمد آن برای توسعه استان و به نفع مردم هزینه خواهد شد.

این مسئول به موضوع رکود در آموزش های زیست محیطی در مدارس به دلیل تعطیلی مدارس براثر کرونا اشاره کرد و گفت: آموزش در این حوزه به جد دنبال خواهد شد. ۵۵ درصد پست های بلاتصدی در محیط زیست استان زنجان داریم که در صورت فراهم شدن زمینه جذب نیرو بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال سه دستگاه پهباد برای مهار آتش در اختیار مجموعه قرار می گیرد، تصریح کرد: ایران در منطقه ای با اقلیم خشک قرار دارد و کاهش بارندگی و گرم شدن کره زمین، ریزگردها را به یک واقعیت انکار ناپذیر تبدیل کرده و به نوعی انتقام طبیعت از انسان است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: در زنجان آلودگی از ریزگردهای در ابعاد ۲ تا ۱۰ میکرون را شاهد هستیم و برخورد علمی با این موضوع به مدیریت بحران منجر می شود.

یافتیان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان از محیط زیست مجوز گرفته‌اند، بیان کرد: تنها مخالفت محیط زیست ملاک مخالفت نیست و سایر نهادها نیز در ارائه این مجوز موثر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا