سیاسی و اجتماعی

لزوم استفاده حداقل از آب‌های زیر زمینی در برخی مناطق استان

استفاده از آب‌های زیر زمینی در برخی مناطق استان زنجان باید به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محسن افشارچی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور رئیس سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد، گفت: زنجان جزو معدود استان‌هایی است که در دانشگاه‌های آن رشته نقشه برداری تدریس می‌شود و به عنوان پایلوت پنجره واحد زمین انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: برای بارگذاری کامل زیرساخت داده مکانی یاهمان SDI در دستگاه‌های اجرایی ۲۹ لایه اطلاعاتی لازم است که تاکنون ۱۲ لایه بارگذاری شده و مابقی آن باید تا یک هفته آینده آماده شود.

گفتنی است، در این جلسه بحث فرونشست در پهنه‌های شناسایی شده توسط سازمان نقشه برداری کشور مطرح شد که دشت‌های خرمدره و سلطانیه در بین این پهنه بندی‌ها وجود داشت و استاندار زنجان دلیل اصلی آن را برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی عنوان کرد.

استاندار زنجان گفت: برای پیشگیری از این مسئله انتقال آب از شاخه‌های بالا دست سد کینه ورس و برخورد جدی با دارندگان چاه‌های غیر مجاز در دستور کار قرار دارد.

در ادامه رئیس سازمان نقشه برداری و معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم گفت: باید SDI به اولویت دستگاه های اجرایی تبدیل شود و در حال حاضر ۱۲ هزار لایه اطلاعاتی از ۲۳۰ دستگاه اجرایی ساماندهی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا