اقتصاد

امضا تفاهم‌نامه همکاری گاز زنجان با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

گام جدید گاز زنجان برای اعطای تسهیلات؛ شرکت گاز استان زنجان با بانک قرض الحسنه مهر ایران تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ با حضور دکتر عیسی امامی؛ رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران، بهرام بادپا؛ مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان زنجان و رحیم سلیمانی نژاد؛ مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، تفاهم نامه ای مبنی بر همکاری دو جانبه به امضای طرفین رسید. در این نشست که به میزبانی گاز زنجان برگزار شد؛
رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اهمیّت و جایگاه ویژه قرض الحسنه در جامعه که بر اساس مبانی فکری، قرآنی و اعتقادی عمل کرده و در راستای ماموریت و مسئولیت های اجتماعی خود، خدمات شایسته و بزرگی را ارائه می کند؛ گفت: امضای این تفاهم نامه همکاری؛ تدبیر گاز زنجان و ریل گذاری جدیدی برای اعطای تسهیلات به کارکنان است.
امامی با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با چشم‌انداز “تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته”؛ برنامه‌های گسترده‌ای را در دستور کار دارد؛ افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ۱۴ سال فعالیت؛ هم‌اکنون به ۱۳ میلیون مشترک خدمات ارائه می‌دهد.
وی از تبدیل شدن کارت قرض‌الحسنه به عنوان کارت زندگی مردم خبر داد و گفت: به زودی با فراهم کردن “کارت زندگی”، تلاش می کنیم پاسخگوی تمام نیازهای جاری مردم با شارژ مرتب این کارت بوده و تسهیلات مناسبی در اختیار ایشان قرار دهیم.
وی اظهار داشت: یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، جذب حقوق و دستمزد سازمان‌هاست که با تلاش و اهتمام همه همکاران، ارتباط شبکه بانکی و نهادهای حمایتی برای هدایت تسهیلات و اشتغال‌زایی برقرار می‌شود که به این توفیق دست خواهیم یافت.
رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: خوشبختانه استقبال بسیار خوب مردم و حمایت دولت باعث شده است؛ سقف تسهیلات را حسب تقاضا و حمایت جدی دولت برای افراد حقیقی تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داده و برای افراد حقوقی تا ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی کنیم. امامی همچنین از افزایش تسهیلات حمایتی در حوزه دانش بنیان و اشتغالزایی تا سقف یک میلیارد تومان با حمایت دولت، همت وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و شورای پول و اقتصاد کشور خبر داد.
وی ابراز کرد: تلاش می کنیم نرخ تسهیلات ۴ درصدی را نیز به صفر برسانیم و این تجربه را از آبان امسال با وام های ۱۰ میلیون تومانی شروع کرده ایم که نرخی برای وام های زیر۱۰ میلیون دریافت نمی شود.
رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در پایان سرانه نقدینگی استان را ۴۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این آمار بالاتر از میانگین کشوری است که نشان می دهد زنجان استانی بالقوه و مستعد با صنعتی فعال است که در حال ارتقاء سهم نقدینگی به ازای سرانه جمعیت خود است. مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان نیز از نیروی انسانی بعنوان کلیدی ترین سرمایه سازمان یاد کرد و با بیان اینکه این مدیریت؛ با هدف افزایش کارایی و اثربخشی کارکنان درصدد افزایش تسهیلات رفاهی و بهبود معیشت کارکنان با هماهنگی بانک قرض الحسنه مهر ایران است؛ افزود: تلاش می کنیم با این اقدام؛ امکان پرداخت وام هایی با درصد پایین را برای کارکنان فراهم کنیم. سلیمانی نژاد با اشاره به اهمیت و تصویب قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در مجلس شورای اسلامی و جدیّت دولت سیزدهم برای اجرای این قانون؛ تصریح کرد: در حمایت از اجرای ماده ۲۰ قانون خانواده و حمایت از ازدواج و فرزند آوری در مرحله نخست اجرای این طرح در شرکت ؛ به ۵۱ نفر از همکارانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ صاحب فرزند شده و ۹ نفر از کارکنانی که به سنت حسنه ازدواج عمل کرده اند؛ هدیه نقدی ۲ میلیون تومانی هدیه شده است.
وی افزود: در این بسته تشویقی برای همکاران مجردی که ازدواج کنند؛ از محل صندوق قرض الحسنه کارکنان شرکت گاز استان زنجان، وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی و از طریق بانک مهر ایران وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی تعلق می گیرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان؛ هماهنگی با فروشگاه های لوازم خانگی برای خرید اقساطی جهیزیه برای زوج های جوان و هماهنگی و عقد قرارداد با مراکز مشاوره و معرفی همکاران مجرد و متاهل برای ترغیب به ازدواج و فرزند آوری، پیگیری تخصیص زائر سرای مشهد از ستاد شرکت ملی گاز برای گذراندن دوره ماه عسل به کارکنان مجرد که در سال ۱۴۰۱ ازدواج کنند؛ را نیز از دیگر برنامه های در دست اجرای شرکت گاز استان زنجان در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عنوان کرد.
وی با تاکید بر انجام اقدامات موثر در راستای افزایش رضایتمندی این سرمایه ارزشمند؛ خواستار افزایش سطح همکاری‏‌ها و انتقال حساب حقوق و دستمزد کارکنان گاز زنجان به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شد.
در ادامه؛ مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان زنجان نیز با بیان اینکه انجام فعالیت قرض الحسنه؛ بخش درخشان و ارزشمند صنعت بانکداری کشور است که در این بانک به صورت تخصصی پایه گذاری شده است؛ گفت: رسالت این بانک تلاش برای اشتغالزایی و محرومیت زدایی با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به حساب های قرض الحسنه و کمک به افزایش سطح رفاه عمومی جامعه با اعطای تسهیلات و وام هایی با نرخ پایین و حتی صفر است.
بهرام بادپا؛ افزود: در مسیر خدمت رسانی؛ با تفاهمنامه ای که با شرکت گاز استان زنجان منعقد شد؛ علاوه بر اعطای تسهیلاتی که به صورت ماهانه به افراد معرفی شده از سوی گاز زنجان ارائه می شود؛ اختصاص وام های ازدواج و فرزند آوری در اسرع وقت؛ همه کارکنان نیز از محل گردش و میانگین حساب خود می توانند سالانه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با نرخ ۴ درصد؛ دریافت کنند.
وی به تشریح طرح‏‌های کالاکارت، مهریار و بیمه عمر رایگان کارکنان، به عنوان دیگر خدمات این بانک اشاره کرد و گفت: خرید از ۸ هزار فروشگاه طرف قرارداد با بانک مهر ایران در سراسر کشور، پرداخت میانگین ۳ ماهه پایانی موجودی تا ۵ برابر، برای افراد از کارافتاده و یا دارای نقض عضو؛ و پرداخت میانگین ۱۰ برابری برای افرادی که بر اثر حادثه فوت کنند؛ از دیگر خدمات این بانک است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان زنجان از استقبال خوب مردم استان با افتتاح ۴۴۰ هزار فقره افتتاحیه حساب در مدت فعالیت ۱۴ ساله خود خبر داد و گفت: از ۴۳۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی استان؛ سهم این بانک ۳۳ هزار میلیارد ریال یعنی حدود ۸ درصد از سهم نقدینگی بانک های استان است که موجب شده است با رتبه ۶ در کنار بانک های خوب استان باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا