سیاسی و اجتماعی

سازمان بهزیستی از دختران در معرض آسیب حمایت می کند

سازمان بهزیستی با کمک شرکای اجتماعی خود وظیفه حمایت از دختران استان را با هدف حفظ کرامت، عزت نفس، توانمندی و شکوفایی برعهده دارد.

 سازمان بهزیستی از دختران در معرض آسیب حمایت می کند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،سلمان حسینی در همایش بزرگداشت روز دختر با عنوان دختران، حمایت های روانی – اجتماعی، توسعه پایدار در دهه کرامت که با حضور جمعی از مسئولین استانی و دختران تحت سرپرستی بهزیستی در فرهنگسرای زندگی برگزار شد،گفت: بهزیستی خدمات آگاهسازی و همچنین آموزش های مهارت های زندگی را جهت توانمند سازی دختران و آشنایی با روشهای حل مسئله، تفکر انتقادی و… و. بصورت عام جهت همه دختران دانش آموز، دانشگاهی و …برگزار می کند .

وی خاطرنشان کرد: در صورت در معرض آسیب قرار گرفتن دختران این افراد در خانه سلامت ساماندهی می شوند و علاوه بر اسکان و نگهداری خدمات روانشناختی، مددکاری، مشاوره ای و حقوقی نیز بهره مند شده و در مسیر فراگیری مهارت و دانش قرار می گیرند.

حسینی با اشاره به اینکه در صورت وقوع آسیب یا در معرض آسیب بودن دختران بهزیستی از طریق خدمات اورژانس اجتماعی و مراکز نگهداری وارد عمل می شود، ادامه داد: سازمان بهزیستی با کمک شرکای اجتماعی خود وظیفه حمایت از دختران استان را با هدف حفظ کرامت، عزت نفس، توانمندی و شکوفایی برعهده دارد و در انجام این وظیفه خطیر قدردان حضور و یاری شرکای اجتماعی خود است.

وی با بیان اینکه دختران امروز مادران فردا و مادران فردا عمود خیمه خانواده هستند، گفت: خانواده کوچکترین نهاد جامعه و در عین حال تاثیرگذارترین نهاد در شکل گیری جوامع بشری است که اهمیت به آن سطح سلامت اجتماعی را ارتقا خواهد داد.

سرپرست بهزیستی ابراز امیدواری کرد که در مسیر ارائه خدمات به جامعه هدف قدم های بلندی برداشته شود، افزود: هدف بهزیستی ارائه خدمات کیفی به گروه‌های مختلف به ویژه دختران در معرض خطر به منظور توانمند سازی آنان است که شرکای بهزیستی نیز در این امر مهم یاریگر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا