ورزشاخبار ویژه

بانوان استقبال بیشتری از ورزش های صبح گاهی دارند

بانوان بیشترین استقبال را از ورزش های صبح گاهی داشتند و در صدد راه اندازی دوباره این طرح هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،جواد بازرگان با اشاره به اینکه توسعه ورزش همگانی بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: توسعه ورزش قهرمانی در کنار اخلاق ورزشی باید جزو اولویت‌ها باشد. همچنین توسعه ورزش قهرمانی، زمینه‌ساز ایجاد نشاط در جامعه و نیز تشویق و ایجاد انگیزه برای گروه‌های مختلف جامعه برای حضور در این عرصه است که برای تحقق این امر باید شاهد حضور جدی بخش خصوصی در این عرصه باشیم.

وی با بیان اینکه نباید فرصت های ورزشی استان را از دست داد تصریح کرد: زنجان این ظرفیت را دارد که میزبان اردوی قهرمانی کشور در رشته های مختلف باشد تا بتوانند گامی موثر در اقتصاد استان بردارد .

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی در شهرستان ابهر که به صورت پخش زنده از شبکه سوم سیما نیز پخش شد اظهار داشت: این همایش ها نمود عینی تشویق آحاد مردم به ورزش است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری مجوز ۴ همایش پیاده‌روی از شبکه سوم سیما اخذ شده است عنوان کزد:سه برنامه در شهرستانهای استان و یک برنامه نیز در خود مرکز از شبکه سوم پخش خواهد شد.

بازرگان با یادآوری اینکه پیش از شیوع گسترده کرونا در بیش از ۶۰ ایستگاه، ورزش صبحگاهی در استان برگزار می شد خاطر نشان کرد: بانوان بیشترین استقبال را از ورزش های صبح گاهی داشتند و در صدد راه اندازی دوباره این طرح هستیم.

وی با اشاره به فرهنگ سازی ورزش همگانی که حائز اهمیت است ،عنوان کرد:با حضور مردم در صحنه این امر تبدیل به یک فرهنگ عمومی می شود که مردم به صورت خود جوش در ورزش همگانی ظاهر شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به افزایش بیماریها در سطح جامعه و کاهش نشاط و تندرسی به دلیل کرونا و شرایط آن دوران خواستار توجه بیش از پیش رسانه ملی بر این مهم شد.

بازرگان با اشاره به اینکه در گذشته بخشی از ورزش ما مانند دوچرخه سواری و دو و میدانی در خیابان اتفاق می افتاد خاطر نشان کرد:در تلاش هستیم این ورزش ها را به دید عموم و خیابان باز گردانیم.

وی همچنین با بیان اینکه تاکید دولت بر تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد است، اظهار داشت:درحال حاضر نمی توانیم پروژه های جدیدی برای ساخت سالن جدید آغاز کنیم اما از اماکن موجود نهایت استفاده را خواهیم کرد تا مشکلات مرتفع شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه وضعیت اعتبارات وضعیت خوبی نیست تصریح کرد: برای تکمیل و تجهیز همه پروژه ها در کوتاه مدت خواستار استفاده از ظرفیت خیرین ورزشیار هستیم.

بازرگان با بیان اینکه در خصوص جذب اعتبارات ملی دیداری با وزیر ورزش داشتیم خاطر نشان کرد:در این دیدار علاوه بر طرح مشکلات و مسائل عمرانی،مجوز احداث چمن های مصنوعی در روستاهای واجد شرایط را اخذ کردیم.

بازرگان به بازدید مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از پروژه ۱۵هزارنفری اشاره کرد و گفت: این پروژه در وضعیت تکمیل ۸۵تا۹۰درصدی است و مقرر شد که فاز اول تا یک ماه آینده مورد بهره برداری قرار گیرد چرا که چمن اسکوربرد،نصب صندلی و سایر موارد انجام شده و مابقی پروژه نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به ساخت پروژه پیست دوچرخه سواری به صورت چوبی که نمونه مشابه آن در کشور نیست اشاره کرد و افزود:این پروژه ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبارش ،اعتبار سنگینی است و به دلیل سیاست دولت با تکمیل پروژه های ۷۰درصد در حال حاضر امکان تکمیل پروژه نیست مگر با تلاش و پیگیری استاندار منابع مالی این پروژه از جای دیگری تامین شود.

بازرگان به احیای سکوی تماشاچیان امجدیه (۱۵خرداد) اشاره کرد و اظهار داشت: شروع به کار این پروژه از سال ۱۳۸۵ انجام شد و پس از یک سال رها شد و با پیگیری های انجام شده اعتبار این پروژه که جزو نیازهای فوتبال استان محسوب میشود تامین و تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد.

وی به پای کار آوردن صنایع جهت حمایت از ورزش استان اشاره کرد و افزود: ماه به عنوان دستگاه دولتی حق پرداخت ریالی به ورزش حرفه ای را نداریم و از صنایع استان دعوت نموده ایم در راستای حمایت از ورزش استان ما را همراهی کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه بنا به دستور استاندار صندوق حمایت اجتماعی در استان راه اندازی می‌شود گفت:فعالین حوزه صنایع مبالغی را به صندوق تزریق می کنند و در جهت استفاده در حوزه های مختلف از جمله ورزش هزینه شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: زحمات در عرصه ورزش در حوزه قهرمانی زمانی ظهور میکند که تیم ها در قالب لیگ به مسابقات اعزام شوند.

وی از فعالین حوزه صنعت درخواست کرد همانند حمایت صنایع دیگر استان ها از ورزش خود،ورزش استان را در این امر یاری و همراهی کنند.

بازرگان در حوزه جوانان به تشکیل ستاد ساماندهی جوانان استان با حضور معاون جوانان وزارت ورزش اشاره کرد و گفت: تسهیلات، اشتغال، مسکن و موارد مخصوص به حوزه جوانان از موارد مطرح شده در این ستاد بود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان به موضوع فعالیت سمن ها در حوزه های مختلف فرزندآوری ،ازدواج، سبک زندگی ،کارآفرینی و شعار سال اشاره کرد و افزود :از ۱۰۰ سمن که مجوز گرفته اند ۵۰ سمن فعال و پای کار هستند.

بازرگان در خصوص استخدام قهرمانان ورزشی که در دستور کار دولت قرار دارد اظهار داشت: پنج ورزشکار زنجان توسط اداره کل ورزش و جوانان صاحب شغل شده اند و تنها مدال آوران بازی های آسیایی و المپیک شامل این قانون می شوند.

وی در پاسخ به سوال عدم حمایت مدیران قبلی از قهرمانان که منجر به مهاجرت بهمن نصیری به کشور آذربایجان شد برا جلوگیری از این اتفاقات چه برنامه ای دارید اظهار داشت:این تصمیم شخصی نصیری بود و نصیری واجد شرایط استخدام نیز نبود و ما بر اساس آیین نامه مجاز به استخدام مدال آوران المپیک و بازی های آسیایی هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: بحث اشتغال و مباحث مالی همیشه دغدغه ملی‌پوشان مدال‌آور در رشته‌های مختلف بوده است به طوری که بسیاری از آنها بعد از کسب چند مدال رنگارنگ در جهان و آسیا بحث شغل و تامین مالی را پیش می‌کشند و نگران آینده خود بعد از پایان دوره قهرمانی هستند؛ نگرانی که بسیار به جاست و شاید برطرف نشدن آن یکی از دلایل مهاجرت ورزشکاران باشد.

منبع: فاونا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا