سیاسی و اجتماعی

مجوز طرح توسعه حرم قیدار نبی(ع) صادر شد

اقدامات خوبی در راستای توسعه امامزادگان استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،حجت الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای توسعه امامزادگان استان انجام شده است، اظهار داشت: برای هیچ امامزاده ای بدون طرح توسعه، مجوز توسعه صادر نمی گردد.

وی با بیان اینکه مجوز طرح توسعه حسینیه اعظم و امامزاده سید ابراهیم(ع) صادر شده است عنوان کرد:طرح توسعه حرم قیدار نبی(ع) با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و هیات امنای این امامزاده اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طی یک ماه آینده شاهد ساخت و ساز توسعه ی حرم قیدار نبی(ع) خواهیم بود،تصریح کرد:در حال حاضر کارهای مقدماتی طرح توسط هیات امنای حرم قیدار نبی در حال پیگیری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از بهره برداری این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ در استان خبر داد و گفت: این اقدامات در قالب آزادسازی خانه های مسکونی اطراف حرم،تکمیل سرویس های بهداشتی و بازسازی فضای اطراف امامزاده صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه حرم قیدار نبی(ع) با اعتبار بالغ بر ۵میلیارد تومان از درآمد خود حرم تامین شده است،خاطر نشان کرد:از میراث‌فرهنگی استان نیز برای اجرای این طرح خواستار مشارکت هستیم.

گفتنی است بنای آرامگاهی قیدار نبی (ع) در شهر قیدار (مرکز شهرستان خدابنده) قرار دارد.این بنا متعلق به قیداربن اسماعیل بن ابراهیم (علیه السلام) از پیامبران الهی است.

قیدار نبی با نام اصلی قیدار بن اسماعیل بن ابراهیم از اجداد پیامبر اسلام است که او را فرزند اسماعیل و نیای سی ام محمد، پیامبر اسلام دانسته اند.

انتساب این بقعه به قیدار نبی(ع) با استشهاد ۶۵ نفر از علما مورد تایید قرار گرفته است.

این بقعه در زمان بلغار خاتون زن غازان خان(ازپادشاهان ایخانی) تخریب و در سال ۷۱۹ قمری احداث شد.

این بنای آرامگاهی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: پایگاه خبری فاونا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا