فرهنگ و هنر

انیمیشن یک هنر سینمایی است

پویانمایی یا انیمیشن یک هنر سینمایی است که در آن تصاویر به صورت پیوسته و پشت سر هم قرار می‌گیرند.

انیمیشن یک هنر سینمایی است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ به‌ منظور گرامی‌داشت روز پویانمایی هم‌زمان با دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران، فیلم‌های منتخب جشنواره‌های پیشین پویانمایی به‌همت مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، پستی، سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ساعت ۹:۳۰ صبح پنج‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در تمامی مراکز و تعدادی از مدارس تحت پوشش کتابخانه‌های پستی و سیار روستایی برای مخاطبان کودک و نوجوان به‌صورت رایگان، اکران شد.

پویانمایی یا انیمیشن یک هنر سینمایی است که در آن تصاویر به صورت پیوسته و پشت سر هم قرار می‌گیرند. زمانی که این تصاویر با یک سرعت خاص اجرا  شوند این توهم را به وجود می‌آورند که جسم در حال حرکت است یا کارکتر زنده است. رایج‌ترین روش برای نمایش پویانمایی،  سینما یا ویدیو است و در پویانمایی‌های قدیمی انیمیشن نقاشی می‌شد ولی در پویانمایی جدید بیشتر انیماتورها از رایانه برای ساخت انیمیشن استفاده می‌کنند.

گفتنی است، شب ترسناک لومو، بارون می‌آد جرجر، مامان هواپیما، وقت خوابه، بزغاله‌های ابری، حکایت کلاه غیبی و کچل کفترباز ازجمله فیلم‌هایی بود که در این روز نمایش داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا