اقتصاد

رفع تنش آبی ۲۱۶ روستا در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در دولت سیزدهم تنش آبی ۲۱۶ روستای استان زنجان رفع و اهالی این روستاها از خدمات تامین آب شرب پایدار برخوردار شدند.
علی محمد نادرخانی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، جمعیتی افزون بر ۹۶هزار نفر تحت پوشش خدمات تامین آب سالم و پایدار قرار گرفتند.
وی افزود: برای اجرای طرح های آبرسانی به ۲۱۶ روستا در استان زنجان اعتباری بالغ بر ۲۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است.
سرپرست شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: همچنان ۲۸۶ روستا در استان نیاز به ارتقا خدمات آبرسانی دارند که با برنامه ریزی های انجام شده، این تعداد روستا نیز در کوتاه ترین زمان ممکن آبرسانی خواهند شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: استان زنجان در امر آبرسانی روستایی جزء استان های پیشرو بوده و با همراهی و مشارکت مردم، خیرین و گروه های جهادی انتظار می روند این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت بحران آب، مدیریت مصرف اولویت شرکت آب و فاضلاب استان زنجان است گفت: در این راستا اقدامات گسترده ای انجام شده تا با کاهش هدر رفت به تامین آب پایدار برای روستائیان اقدام شود.
گفتنی است: استان زنجان بیش از یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا