اقتصاد

خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در زنجان آغاز شد

خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در زنجان از 7 خرداد ماه سالجاری آغاز شده و هشت مرکز آماده دریافت کلزا کشاورزان زنجانی است.

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در زنجان از ۷ خرداد ماه سالجاری آغاز شده و هشت مرکز آماده دریافت کلزا کشاورزان زنجانی است.

ولی اله زمانی در تشریح جزئیات خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در زنجان، اظهار کرد: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان زنجان از ۷ خرداد آغاز و تا پایان مردادماه امسال ادامه خواهد داشت و هشت مرکز خرید در استان برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اولین محموله دانه‌های روغنی کلزا در شهرستان طارم خریداری شده است، تاکید کرد: هشت مرکز خرید در شهرستان‌های ابهر، خرمدره، طارم، ماهنشان، خدابنده(۲ مرکز) و زنجان (۲ مرکز) آماده خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا کشاورزان می‌باشد.

زمانی در رابطه با نرخ خرید هر کیلوگرم دانه‌های روغنی کلزا در استان زنجان، خاطرنشان کرد: نرخ خرید دانه‌های روغنی کلزا در این استان از کشاورزان زنجانی، ۱۵۰هزار ریال است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود خرید دانه روغنی کلزا در استان زنجان در مرز ۶۴۰ تن قرار گیرد، افزود: بیشترین خرید دانه‌های روغنی کلزا در مرکز خرید شهرستان خرم‌دره و خدابنده انجام می‌شود.

این مسئول توضیح داد: دانه‌هایی روغنی خریداری شده از کشاورزان استان زنجان به کارخانه‌های روغن‌کشی فرستاده می‌شود و با توجه به قیمت بالا و خرید تضمینی سطح زیر کشت محصول کلزا هر سال افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا