اخبار ویژهپزشکی و سلامت

۲ میلیارد تومان تا بهره برداری بخش پالس درمانی انجمن ام اس زنجان

مدیر عامل انجمن ام اس استان زنجان از نیاز مبرم 2 میلیارد تومانی جهت بهره برداری از بخش پالس درمانی این انجمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ کاظم صلاحی مقدم در نشست خبری گرامیداشت روز جهانی ام اس اظهار داشت: مجموعه خدماتی و درمانی انجمن ام اس استان زنجان ساختمان در زمین ۵ هزار متر مربع با زیربنای ۴ هزار و ۹۳۷ متر مربع با هدف ارائه خدمات فیزیوتراپی- کاردرمانی- پالس تراپی- شنوایی سنجی- پزشکی عمومی با حضور ۵ پزشک متخصص احداث شده است.
وی گفت: ۹ واحد سوئیت برای بیماران و همراهان و ۲ واحد سوئیت برای پزشکان غیربومی مهیا شده است.
صلاحی مقدم با اشاره به اینکه بیماران ام اس، سالانه به ۲ بار MRI نیاز مند هستند، افزود: ارائه پوشینه به بیماران بی اختیاری، ارائه بسته های معیشتی، جهیزیه و … از دیگر حمایت های این انجمن به بیماران می باشد.
مدیر عامل انجمن ام اس استان زنجان افزود: یوگا، پیتلاس، شطرنج، تنیس روی میز، آموزش خیاطی، لباس کودک، گلدوزی، طراحی و نقاشی روی پارچه، رزین، موسیقی و کمک های اولیه از دیگر خدمات انجمن به بیماران ام اس می باشد.
وی افزود: بمنظور بهره برداری کامل مجموعه خدماتی و درمانی انجمن ام اس استان زنجان نیازمند حمایت های شهرداری، علوم پزشکی و خیرین سلامت هستیم.
مدیر عامل انجمن ام اس استان زنجان با اعلام بدهی نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به شهرداری زنجان گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر زنجان ارائه خدمات توسط شهرداری به این انجمن باید رایگان باشد، ولی متاسفانه، هنوز اجرایی نشده است.
بیماران مبتلا به ام اس در زنجان از حمایت دارویی بصورت ماهانه ۳۰۰ هزار تومان به هر بیمار ارائه می‌دهد که بستگی به نوع درگیری یک مبلغ میانه محسوب می‌شود، افزود: با قرارداد منعقد شده با دو داروخانه رجایی و ۵ شهریور که جا دارد از همکاری آنها تقدیر شود مبلغ مورد نظر در آخر ما به حساب داروخانه‌ها واریز می‌شود.
کاظم صلاحی مقدم با اشاره به هزینه های جاری این انجمن اظهار داشت: هزینه جاری ماهانه انجمن ام اس زنجان ۱۲۰ میلیون تومان می باشد که امیدواریم خیرین بیشتری از اقدامات این انجمن حمایت کنند.
طبق اعلام مدیر عامل انجمن ام اس استان زنجان، در کشور ۷۵ هزار نفر و در استان زنجان نزدیک به ۱۵۰۰ نفر مبتلا به ام اس هستند که این بیماری در مواردی هیچ علایمی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا