سیاسی و اجتماعی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین کتابخانه‌های عمومی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان

با هدف ترویج کتابخوانی و انجام اقدامات فرهنگی مشترک، تفاهم نامه همکاری بین ادارات کتابخانه‌های عمومی و ورزش و جوانان استان زنجان به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، در نشستی با حضور محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان و جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، تفاهم نامه همکاری به امضا رسید.
در ابتدای جلسه محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به بیان خلاصه‌ای از اقدامات فرهنگی صورت گرفته فی ما بین دو اداره کل پرداخت و گفت: تاکنون حضور مشاوران و روانشناسان متخصص در سطح کتابخانه‌های عمومی استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی‌ در حوزه خانواده و مهارت‌های زندگی، اثرات حائز اهمیتی داشته و مورد استقبال اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی بعنوان یک پایگاه فرهنگی پایدار از ظرفیت‌های بسیاری برخورداراند و هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، بهره‌گیری متقابل از ظرفیت‌های موجود و همکاری نظام یافته در کلیه زمینه‌های ممکن در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: تعامل فرهنگی همه جانبه مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان با اداره کل ورزش و جوانان، همکاری در برگزاری و اطلاع‌رسانی برنامه های فرهنگی مشترک، تعامل و همکاری و استفاده از ظرفیتهای دو دستگاه در جهت توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ترویج امر ورزش و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح استان از جمله این تعهدات است.
رضاخانی با بیان اینکه کتابخانه‌ عمومی یک پایگاه فرهنگی پایدار است و از تمامی اقشار جامعه مخاطب دارد، خاطرنشان کرد: انجام اقدامات فرهنگی مشترک به‌منظور غنی سازی اوقات فراغت و بکارگیری و استفاده از ظرفیت سمن‌های جوانان در ترویج فرهنگ کتابخوانی در محیط کتابخانه‌های عمومی می‌تواند تاثیرگزار باشد.
جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در این نشست گفت: امروزه مسائل و دغدغه‌های گوناگونی در امور مرتبط با جوانان مطرح می‌شود و شواه نشان می‌دهد ارائه آموزش‌های لازم می‌تواند در پیشگیری و کاهش بسیاری از این مشکلات موثر باشد.
این مسئول با بیان اینکه درحال حاضر در استان زنجان ۳ مرکز مشاوره با خدمات خانواده محور داریم، افزود: کتابخانه‌های عمومی از ظرفیت خوبی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی برخورداراند و می‌توان از این ظرفیت در راستای آگاهی‌بخشی، توانمندسازی و ارتقای مهارتهای فردی و اجتماعی گروههای مختلف از جمله جوانان، بانوان و … استفاده کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در پایان از انعقاد تفاهم‌نامه میان این دو اداره‌کل ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم با همکاری مستمر میان این دو اداره گامی موثر در راستای کاهش مسائل و آگاهی بخشی آحاد جامعه بویژه جوانان برداریم.
امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اداره کل ورزش و جوانان استان بخش دیگر این نشست بود؛ گفتنی است، مدت اعتبار این تفاهم نامه ۲۴ ماه است و مدت این تفاهمنامه ۲۴ ماه است و در صورت موفقیت طرحها و رضایت طرفین برای مدت مورد توافق قابل تمدید خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا