اقتصاد

آبادی روستاها یکی از ماموریت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است

طرح هادی برای روستاها تهیه شده و پس از مطالعات علمی و مشخص شدن کالبد اصلی روستا، برای توسعه و کاربری اراضی آن محدوده طرح هادی مشخص می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در سفر به استان زنجان در افتتاح پروژه های بنیاد مسکن در روستای لگاهی اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آبادی روستاها است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن گفت: تفاهمی با سازمان ثبت اسناد کشور در راستای ارزش‌افزوده پیدا کردن املاک روستایی انجام شده است.

وی  ادامه درافزود: طبق این تفاهم سند را برای املاک روستاییان صادر می‌شود و امروز نیز در روستای «لگاهی» تعدادی از اسناد املاک روستایی به صاحبان آن تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه چند فعالیت اساسی در رابطه با مناطق روستایی در دست اقدام است؛ تصریح کرد:طرح هادی برای روستاها تهیه شده و پس از مطالعات علمی و مشخص شدن کالبد اصلی روستا، برای توسعه و کاربری اراضی آن محدوده طرح هادی مشخص می‌کنند.

روحانی نژاد با بیان اینکه هدف از اجرای طرح هادی اصلاح معابر و خیابان ، سنگفرش و گذرگاهها در قالب سنتی است،عنوان کرد: برای مقاوم سازی واحدهای روستایی و جلوگیری از بلایای طبیعی نیز تسهیلات ارزان قیمت نیز در اختیار روستاییان قرار می گیرد.

وی با اشاره به میانگین کشوری که ۵۲ درصد از خانه‌های روستایی نوسازی شده است خاطر نشان کرد: استان زنجان در این خصوص میانگین بالاتری دارد و ۵۵ درصد از خانه‌های روستایی استان زنجان نوسازی و مقاوم‌سازی شدند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌ها عمران و آبادی مناطق در نظر گرفته شده تا سال ۱۴۱۰ به اتمام برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا