اخبار ویژهاقتصاد

امسال ۵ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی خواهد شد

امسال ۵ هزار واحد مقاوم‌سازی خواهد شد و جا‌به‌جایی به دلیل قرارگرفتن روستا‌ها بر روی گسل وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی روستای«لگاهی» که با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن انجام شد، گفت: ۱۵۳ روستا در کل استان زنجان روی گسل زلزله قرار دارد که از این تعداد ۱۸ هزار واحد مسکونی در این محدوده قرار گرفته و ۸ هزار واحد مقاوم سازی شده و ۱۰ هزار واحد باقی مانده نیازمند مقاوم‌سازی است.
رضا خواجه‌ای در ادامه افزود: ۵۱ هزارمین واحد مقاوم سازی شده در روستاهای استان زنجان امروز افتتاح شد و در تلاشیم تا ۴۵ درصد باقی‌مانده از واحد‌هایی که نیازمند مقاوم‌سازی‌اند را به شرط مشارکت مردم تا پایان سال ۱۴۱۰ مقاوم‌سازی کنیم و جشن پایان مقاوم سازی را در استان بگیریم.

وی اظهار داشت: ۱۵۳ روستا در کل استان زنجان روی گسل زلزله قرار دارد که از این تعداد ۱۸ هزار واحد مسکونی در این محدوده قرار گرفته و ۸ هزار واحد مقاوم سازی شده و ۱۰ هزار واحد باقی مانده نیازمند مقاوم‌سازی است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد:در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی، روستا جابه‌جا نمی‌شود و تلاش بر نوسازی و مقاوم‌سازی آن است.

خواجه ای با بیان اینکه طبق برنامه ریزی امسال ۵ هزار واحد مقاوم‌سازی خواهد شد عنوان کرد: جا‌به‌جایی به دلیل قرارگرفتن روستا‌ها بر روی گسل وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا