سیاسی و اجتماعی

ثبت نام ۹۵ هزار نفر دریافت مسکن در استان زنجان

در روستاها باید سالانه پنج هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن نوسازی شودکه در این راستا سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در روستاها ساخته و تحویل روستاییان شد.

به گزارش پایگاه آسمان زنجان،مسعود بیات‌منش در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن در استان اظهار داشت:بر اساس این قانون در طول چهار سال باید ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود که از این میان سهم استان زنجان ۷۰ هزار واحد است که تکلیف شده است و باید در طول چهار سال به ثمر برسد.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن که در استان زنجان در حال اجرا بود، عنوان کرد: در آن زمان ۱۵ هزار نفر متقاضی مسکن بودند که تامین زمین برای اجرای این پروژه انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به برش استانی استان زنجان از قانون جهش تولید مسکن، افزود: طبق آمار جمعیتی استان زنجان برش استانی این قانون برای استان زنجان ۵۰ هزار واحد بود که طبق برنامه ریزی هایی که در سطح کشور انجام شد ساخت ۷۱ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال به استان زنجان ابلاغ شد.

بیات منش با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد از بین ۷۱ هزار واحد ابلاغ شده سهم روستاها است، ابراز کرد: ۱۲ هزار واحد نیز در این قانون برای بافت فرسوده و خود مالکی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در روستاها باید سالانه پنج هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن نوسازی شود، عنوان کرد: در سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در روستاها ساخته و تحویل روستاییان شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای ۳۸ هزار واحد مسکونی باید زمین تامین شود، ادامه داد: برای ۱۷ هزار واحد تامین زمین انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۹۵ هزار نفر در استان زنجان برای دریافت مسکن در سامانه ثبت نام کرده اند، افزود: طبق پالایش انجام شده ۵۷ هزار نفر واجد شرایط اولیه هستند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه برای حدود ۱۶ هزار واحد تامین زمین انجام شده است، اظهار کرد: کارها به تدریج شروع شده است و این نوید را می‌دهیم که در شهر قیدار احتمالاً شهر جدید احداث شود که قطعاً دیگر مشکلات اوقافی بودن زمین‌ها را نیز نخواهیم داشت و امیدواریم مراحل کار هرچه سریع‌تر طی شود و قطعاً این موضوع برای جذب سرمایه مردم آن شهر نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تکلیف ساخت و سازها برای چهار سال آینده مشخص است، افزود: انتظار داریم با احداث و واگذاری مسکن به متقاضیان شرایط تامین مسکن در استان بهبود یافته و قیمت‌ها متعادل‌تر شود که این موضوع به‌ نوبه خود باعث رونق اقتصادی شهرها نیز خواهد شد و بازار مسکن نیز برای مدتی به آرامش خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای هر واحد مسکونی در قانون جهش تولید مسکن ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده بود، افزود: احتمال افزایش این تسهیلات به ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان وجود دارد.

وی با بیان اینکه علیه پروژه ام ۶ جوسازی شده است، ابراز کرد: این پروژه یکی از پروژه های مقرون به صرفه و با کیفیت اداره کل راه و شهرسازی است.

بیات منش با اشاره به اینکه پروژه ام ۶ تا آخر آذر امسال آماده تحویل است، تاکید کرد: متقاضیانی که تمام پول مورد نیاز را واریز کرده اند می توانند آخر آذرماه واحد مسکونی خود را تحویل بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا