ورزش

 برگزاری جشنواره رسم جوانمردی به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای

جشنواره رسم جوانمردی به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و روز بسیج ورزشکاران و با حضور دکتر یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در زنجان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان از برگزاری جشنواره رسم جوانمردی به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و روز بسیج ورزشکاران خبر داد و افزود: این جشنواره با حضور دکتر یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در زنجان برگزار می شود.

جواد بازرگان با بیان اینکه این مراسم ساعت ۱۸ روز ۱ خرداد ۱۴۰۱ در اردوگاه فرهنگی ورزشی شهید باکری استان برگزار خواهد شد تصریح کرد: در این جشنواره از ورزشکاران، مربیان، داوران، پیشکسوتان، رؤسای هیأت های ورزشی استان و ورزشکاران منتخب مردمی تجلیل خواهد شد.

بازرگان با اشاره به اینکه ۱۷ شوال مصادف با بیست و نهم اردیبهشت ماه سال۱۴۰۱ ؛ یادآور مبارزه پهلوانانه حضرت علی ( علیه السلام) با عمروبن عبدود؛ مبارز معروف عرب بود که اورا شکست داد وپرچم اسلام را سربلند کرد وپرچم کفر را واژگون ساخت. اظهار داشت: برای نسل امروز آگاهی از جوهره راستین پهلوانی بسیار سودمند و بهره جویی از آنها مایه آسایش می شود، چرا که پهلوانی و پهلوان مداری ارزش های فرهنگی و اخلاقی بسیار فراوانی دارند که می تواند این نسل را از ارزش های غلط و کاذب دور سازد و آنها را به خیرخواهی و رشد و تعالی بکشاند.

گفتنی است: در این جشنواره علاوه بر موارد مذکور از برترین های عفاف و حجاب و خانواده شهدا نیز همراه با اجرای برنامه های باستانی تجلیل به عمل خواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا