سیاسی و اجتماعی

باید برای ۱۵ سال آینده به فکر جوان سازی جمعیت کشور باشیم

اید به فکر ایران و آینده فرزندان خود باشیم و با برخی تصمیم های نادرست آینده کشور و فرزندانمان را نباید با مخاطره مواجه کنیم.

جمعیت و فرزند آوری از اولویت های نظام و جزء منافع ملی ماست

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه قرارگاه استانی خانواده و جمعیت استان زنجان گفت: برخی اقدامات ناصحیح که در گذشته انجام گرفته، تبعات سوء آن امروز گریبانگیر کشور شده و باید برای حل این مشکلات چاره اندیشی درستی شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه نرخ باروری مادران ایرانی بسیار کاهش یافته است افزود: باید باور داشته باشیم مسائل اقتصادی کشور حل خواهد شد و دولت با تصمیمات ساختاری که اتخاذ کرده، تلاش می کند با تحریم ها مقابله کند و گشایش هایی نیز در حال رخ دادن است.

او با تاکید بر اینکه باید برای ۱۵ سال آینده به فکر جوان سازی جمعیت کشور باشیم اظهار داشت: باید به فکر ایران و آینده فرزندان خود باشیم و با برخی تصمیم های نادرست آینده کشور و فرزندانمان را نباید با مخاطره مواجه کنیم.

مقام عالی استان استراتژی دولت را مقابله با تحریم ها عنوان کرد و افزود: نباید اقتصاد کشور وابسته به تصمیمات دیگران باشد و به همین منظور در جنگ اقتصادی که قرار داریم به آینده امیدواریم و سیاست های کلی نظام را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر در دیدگاه جامعه نسبت به موضوع فرزندآوری، گفت: دو سال آینده باید تغییر محسوسی در استان در آمارهای فرزندآوری شاهد باشیم و برنامه‌ریزی‌ها در این مسیر تدوین شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: نیاز به نیروی کار جوان در کشورهای توسعه یافته، به‌ گونه‌ای نمایان است که برنامه‌های وسیعی در این حوزه تدارک دیده و از فرزندآوری حمایت می‌کنند، باید ما نیز با تدوین برنامه‌های عملیاتی، شرایط را برای تشویق خانواده‌ها جهت فرزندآوری فراهم کنیم، به همین خاطر انتظار داریم طی دو سال شاهد تغییرات محسوس در این بخش باشیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به ارائه تسهیلات به خانواده‌هایی که اقدام به فرزندآوری کرده و یا تشکیل خانواده می‌دهند، گفت: ارائه چنین مشوق‌هایی مناسب است و باید با جدیت چنین مواردی مطرح شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا