سیاسی و اجتماعی

موضوع جمعیت یک مسئله راهبردی است

موضوع جمعیت یک مسئله راهبردی است و باید مصوبات این حوزه با جدیت پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ ابوالفضل رفیعی در نخستین جلسه قرارگاه استانی خانواده و جمعیت استان زنجان که به ریاست استاندار زنجان برگزار شد، موضوع جمعیت را یکی از مسائل مهم و راهبردی نظام دانست و گفت: باید مصوبات این حوزه با جدیت پیگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: قوانین حمایتی از تشکیل خانواده و فرزندآوری باید جدی گرفته شده و اقدامات انجام شده نیز رسانه‌ای شود.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی نیز در کنار موضوعات اقتصادی درخصوص فرزندآوری بسیار حائز اهمیت است و باید به صورت جدی وارد این عرصه شویم.

در ادامه این جلسه، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: مسئله جوانی جمعیت علی‌رغم اهمیت موضوع مورد بی‌توجهی قرار گرفته است؛ در حالی‌ که تاکید زیادی در این حوزه صورت می‌گیرد.

سیده فائزه موسوی تصریح‌ کرد: با شرایط فعلی در سال ۱۴۳۰ به پیری جمعیت خواهیم رسید که این موضوع حائز اهمیت بوده و باید توجه ویژه به آن داشت.

وی با بیان اینکه آمار رشد جمعیت در کشور مناسب نیست، افزود: اگر شرایط جامعه همین‌گونه پیش رود، با بحران مواجه خواهیم شد، هر چند مسئولان به این موضوع واقف شده‌اند و قرارگاهی در این رابطه تشکیل شده است.

موسوی با بیان اینکه قوانین مربوط به دستگاه‌ها برای فعالیت در قرارگاه ارسال شده است، ادامه داد: ارگان‌ها موظف به اجرای این موارد هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا