اقتصاد

تمدید خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زنجانی تا ۳۱ اردیبهشت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از تمدید خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز و بذری کشاورزان زنجانی تا روز 31 اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در استان خبر داد.

تمدید خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زنجانی تا ۳۱ اردیبهشت

به گزارش پایگاه حبری آسمان زنجان، ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز و بذری کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۰ برداشت کرده‌اند از طریق سیلوی‌های استان خریداری می‌شود و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز می شود.

ولی اله زمانی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، ادامه داد: اکنون بیش از ۲۷۴۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزانی زنجان از طریق بانک عامل (کشاورزی) پرداخت شده است.

وی گفت: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

زمانی توضیح داد: با توجه به استقبال کشاورزان از خرید تضمینی مازاد بر نیاز گندم، سیلو های کارخانه آرد فخر و تابان و سایر کارخانه ها برای ذخیره سازی و استفاده روزانه گندم خود، مجوز خرید تفاهمی گندم دریافت کرده اند تا کشاورزان جهت تحویل گندم خود دچار مشکل نشوند.

وی افزود: با توجه به اتمام خرید گندم در ۳۱ اردیبهشت ماه، کشاورزانی که مشخصات خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت نکرده اند جهت تحویل گندم خود به مراکز خرید مراجعه نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا