فرهنگ و هنر

معرفی شهر جهانی ملیله، چاقو و مس زنجان در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از حضور صنعتگران رشته‌های ملیله‌کاری، چاقوسازی و مسگری در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی یزد خبر داد.

معرفی شهر جهانی ملیله، چاقو و مس زنجان در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، امیر ارجمند گفت: در سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان یزد، سه غرفه در رشته‌های ملیله‌کاری، چاقوسازی و مسگری به زنجان اختصاص‌یافته است، حضور صنایع‌دستی استان زنجان در این نمایشگاه که با محوریت دانش‌بنیان است، می‌تواند بستر بسیار مناسبی را برای معرفی صنایع‌دستی و صنعتگران استان زنجان فراهم کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: زنجان جزو استان‌های نخست کشور از حیث تنوع صنایع‌دستی است. در این نمایشگاه، صنایع دستی شاخص و بومی استان زنجان به نمایش و فروش گذاشته خواهد شد.

وی اظار داشت: این نمایشگاه فرصت و ظرفیت مناسبی برای تجاری‌سازی صنایع‌دستی به شمار می‌آید که تولید و عرضه بیشتر محصولات صنایع‌دستی منجر به رونق اقتصاد کشور خواهد شد. معرفی هر چه بیشتر محصولات صنایع‌دستی و آشنایی بدون واسطه مخاطبان با رشته‌های مختلف صنایع‌دستی با شرکت در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و جشنواره‌ها برای تبلیغ صنایع‌دستی ممکن خواهد بود.

ارجمند بیان کرد: یافته‌های باستان‌شناسی به‌دست‌آمده از این استان بر قدمت انواع صنایع‌دستی در این منطقه گواهی می‌دهد که از مهم‌ترین صنایع‌دستی استان زنجان می‌توان به چاقوسازی، ملیله‌کاری، مسگرى، چارق‌دوزی و حوله بافى، گلیم‌بافی، گیوه‌دوزی و غیره اشاره کرد.

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی با حضور استان‌های کشور و در قالب بیش از ۲۰۰ غرفه از ۲۶ لغایت ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از آن بازدید کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا