اقتصاد

اختصاص ۴ میلیارد تومان به کف‌سازی راسته مسگرهای زنجان

4 میلیارد تومان به کف‌سازی راسته مسگرهای زنجان اختصاص داده شده است.

اختصاص ۴ میلیارد تومان به کف‌سازی راسته مسگرهای زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، شهردار زنجان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان گفت:  تعامل خوبی میان پیمانکار راسته مسگرهای بازار زنجان و شهرداری وجود دارد.

علیرضا فیروزفر افزود: شهرداری برای تقاضای تردد و محدودیت احتمالی تردد وسایل نقلیه در این نقطه تصمیم‌گیری می‌کند و نتیجه نهایی را به زودی اعلام خواهد کرد. قول قطعی کف‌سازی بازار پایین را در سال جاری نمی‌دهم، اما اجرای این طرح در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار زنجان با انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری در نگهداری و حفظ ابنیه و آثار تاریخی، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی برای احیای راسته مسگرها، همکاری مناسبی با شهرداری ندارد در حالی که میراث فرهنگی باید با قاطعیت و جدیت بیشتری مسائل آثار و بافت‌های تاریخی را دنبال کند.

فیروزفر تصریح کرد: شهرداری اجازه نخواهد داد کم‌کاری دیگران باعث کاهش ارائه خدمات به شهروندان شود، در همین راستا مصمم هستیم نسبت به کف‌سازی بازار پایین راسته‌ها و میادین اقدام کنیم؛ با این حال نمی‌توانیم در کف‌سازی راسته میوه‌فروشان همانند راسته بزازها عمل کنیم.

وی اضافه کرد: کلیه اصلاح شبکه آب بازار تاریخی توسط شرکت آب انجام شده است و انتظار داریم شرکت برق نیز تعیین تکلیف کند؛ چراکه بعد از کف‌سازی اجازه حفاری داده نخواهد شد. نمی‌توانیم در انتظار برنامه‌های طولانی‌مدت شرکت‌های خدمات‌رسان باشیم، شورای هیئت امنایی از کسبه بازار تشکیل شده و کف‌سازی بازار بالا به زودی آغاز می‌شود.

شهردار زنجان، درخصوص مشکل روشنایی شهر و انتظار شهروندان برای بهبود وضعیت روشنایی، اظهار کرد: شهر در تاریکی است، این وضعیت قابل قبول نیست و به منظور اصلاح سیستم روشنایی یک تولید کننده بومی برای جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف با لامپ‌های فعلی اعلام آمادگی کرده است که در صورت همکاری شرکت برق این اقدام به صورت رایگان و در یکی از پارک‌های شهر انجام می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه آسفالت‌ریزی به دلیل بارندگی به تعویق افتاده است، گفت: در این خصوص توافق نهایی با پیمانکار انجام شده و امروز امضا می‌شود. نظارت دقیقی بر کیفیت آسفالت‌ریزی در سطح شهر انجام می‌شود و کنترل نامحسوس برای کیفیت آسفالت‌ریزی، وجود دارد.

وی درخصوص برخی اظهارات مطرح شده درمورد نحوه برخورد با متخلفان ساخت‌وساز، گفت: ساخت‌وسازها باید براساس طرح تفصیلی باشد و انحراف از بنا و صدور مجوز در گذشته توسط شهرداری، دلیلی برای انجام یا ادامه تخلف نیست.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه شهرداری در حال بازسازی و باز تعریف بخش اجراییات شهرداری است، اظهار کرد: به منظور تقویت بدنه اجراییات شهرداری تعامل لازم با سازمان نظام مهندسی انجام شده است؛ چراکه بدون الکترونیک کردن صدور پروانه و فرایند صدور مجوز، مشکلات حل نمی‌شود.

فیروزفر با اشاره به اینکه، مجهول‌المالک شدن برخی لوازم در بخش اجراییات نیز موضوع دیگری است که ظرف هفته آینده با همکاری اعضای شورای اسلامی این موضوع تعیین تکلیف می‌شود، گفت: همه این ساختمان‌ها و صدماتی که برخی سازمان‌ها به این وسیله به شهر وارد کرده‌اند، احصا شده و استاندار دستور پیگیری داده است که با دستور دستگاه قضائی وارد عمل خواهیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا