اخبار ویژهاقتصاد

۱۶۰۰ نانوایی در استان زنجان به سیستم هوشمند اندروید مجهز می شوند

با اجرای این طرح 1600 نانوایی در استان زنجان به سیستم هوشمند با سیستم عامل اندروید مجهز خواهند شد و مردم با قیمت فعلی، نان مورد نیاز خود را بدون سقف در میزان و تعداد می توانند خرید کنند؛ نانوایان نیز یارانه خود را به میزان فروش نان بصورت روزانه از طریق سامانه شاپرک دریافت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ اولین جلسه شورای اطلاع رسانی استان زنجان در سال ۱۴۰۱ با موضوع مدیریت افکار عمومی درباره طرح هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت عادلانه آن بعد از حذف ارز ترجیهی به ریاست دکتر رفیعی معاون سیاسی امنیتیٍ و به دبیری امراله حسنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با حضور مسئولان استان، خبرنگاران و اصحاب رسانه در ساختمان پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد.

درابتدای این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اجرای تبصره ۱۴ و مردمی کردن یارانه ها افزود: مردمی کردن یارانه ها، از ضروری ترین مباحثی است که در جهت نجات اقتصاد کشور، در حال عملی شدن است؛ لذا با اجرای این طرح ۱۶۰۰ نانوایی در استان زنجان به سیستم هوشمند با سیستم عامل اندروید مجهز خواهند شد و مردم با قیمت فعلی، نان مورد نیاز خود را بدون سقف در میزان و تعداد می توانند خرید کنند؛ نانوایان نیز یارانه خود را به میزان فروش نان بصورت روزانه از طریق سامانه شاپرک دریافت خواهند کرد.

دکتر خلیل قاسملو افزود: از ضروریات اجرای این طرح می توان به معیشت مردم اشاره کرد؛ موضوع مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که علیرغم پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی جهت تأمین کالاهای اساسی کشور، شاهد کاهش مصرف کالاهای اساسی در کشور هستیم.

وی افزود: دولت در راستای حمایت از عموم مردم، دارو و نان سنتی را در اجرای این تبصره استثناء کرده است و یارانه این اقلام حذف نخواهند شد؛ دولت هیچ برنامه ای در خصوص افزایش قیمت نان سنتی و دارو ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه الگوی مصرف خانوارهای زنجانی در زمینه نان استخراج شده است و مشکلی در زمینه تامین نان مردم وجود ندارد و هدف طرح جلوگیری از قاچاق آرد است، افزود: مردم باید بدانند که ۳۰ درصد از آرد یارانه‌ای تزریق شده در مسیر توزیع از چرخه خارج می‌شود و هدف از اجرای طرح پیشگیری از این خروج است و باید متوجه باشیم که انحراف‌های کوچک هم نمی‌تواند اصل صرفه اقتصادی اجرای طرح را تحت تاثیر قرار دهد.

قاسملو با تاکید بر اینکه اگر دولت برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تهیه اقلام اساسی پول داشته باشد تورم ایجاد نمی‌شود، ولی اگر پول نداشته باشد مجبور است از روش‌های مختلفی از جمله پول داغ استفاده کند که منجر به ایجاد تورم وحشتناک خواهد شد، ادامه داد: بنابراین دولت برای حفظ امنیت غذایی و کنترل تورم و همچنین بهبود منابع و مصارف، آزادسازی قیمت آرد را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی قیمت مواد غذایی در بازار های جهانی گفت: با افزایش تورم فعلی، دهک های پایین تر بیشترین آسیب را در کشور خواهند دید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان اظهار داشت: تولید جو و ذرت در حال حاضر توجیهی برای کشاورز ندارد لذا با مردمی کردن یارانه ها، دولت می تواند حمایت های خود را از واحدهای تولیدی افزایش دهد.

خلیل قاسملو اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دامداران و مرغداران، مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام نیاز کرده است که بانک مرکزی ۳ میلیارد دلار برای ۵۶ شرکت تامین و توزیع در نظر گرفته است.

وی افزود: سرمایه در گردش بر اساس عملکرد بنگاههای اقتصادی و نیاز مواد اولیه آنها با نرخ آن ۱۸ درصد اختصاص خواهد یافت و میزان فروش دوره گذشته بنگاه ملاک عمل قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا