علم و فناوری

نصب ۱۱ هزار کنتور هوشمند در استان زنجان

حدود 11هزار کنتور مشترکان صنعتی، کشاورزی، عمومی و خانگی در استان تا پایان امسال هوشمندسازی می شود.

نصب حدود ۱۱ هزار کنتور هوشمند در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل این شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، گفت: با هوشمندسازی کنتورهای برق مشترکان می‌توان گام بزرگی در مدیریت بار شبکه برداشت و با اجرای این طرح علاوه بر کاهش چشمگیر تلفات شبکه توزیع برق بار شبکه را نیز هوشمند کنترل کرد و همچنین صرفه‌جویی در مصرف و قبض برق مصرف‌کنندگان و کاهش خاموشی از مزایای هوشمندسازی شبکه برق است.

پیام جوادی افزود: با جایگزینی کنتورهای هوشمند، مشترکان می‌توانند در هر لحظه، میزان مصرف خود را بررسی و از آن اطلاع پیدا کنند و با نصب کنتورهای هوشمند به‌راحتی می‌توان به مدیریت بار شبکه اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، تعداد کنتورهای هوشمند استان زنجان را تاکنون ۱۰۷۶۴ دستگاه عنوان و اضافه کرد: از این تعداد ۳۹۷ کنتور هوشمند طرح فهام ولتاژ اولیه، ۵۰۹۰ کنتور هوشمند طرح فهام دیماندی ثانویه غیرمستقیم و ۴۶۷۰ کنتور هوشمند طرح فهام دیماندی ثانویه مستقیم دیماندی در استان زنجان به بهره‌برداری رسیده است و همچنین سکسیونرهای کنترل از راه دور فعال استان نیز ۲۱۰ دستگاه است.

جوادی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شرکت موظف است کنتورهای مشترکان را هوشمندسازی کند و هوشمندسازی کنتورها برای مشترکین صنعتی، کشاورزی و مجتمع‌های تجاری در اولویت برنامه ها قرار دارد و همچنین پیرامون هوشمندسازی کنتورهای مشترکین خانگی نیز اولویت با مجتمع‌های بزرگ و برج‌هاست و تاکنون کنتور حدود ۱۰هزار مشترک که در مجتمع‌های تجاری و خانگی ساکن هستند، هوشمندسازی شده است.

وی افزود: تاکنون برای مشترکان کشاورزی ۶۰۷۸ دستگاه، صنعتی ۱۷۰۸دستگاه، تجاری ۱۰۷۸دستگاه، عمومی ۹۳۵دستگاه و روشنایی ۲۱۷ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.

گفتنی‌است تاکنون برای مشترکان کشاورزی ۶۲۴۴ دستگاه، صنعتی ۱۹۰۳ دستگاه، تجاری ۱۰۷۸دستگاه، عمومی ۱۰۴۴ دستگاه، روشنایی ۲۲۱دستگاه و ۱۸۰۹ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا