اقتصاداخبار ویژه

درج قیمت تولید کننده در بیش از ۷ هزار قلم کالا

درج قیمت تولید کننده در بیش از ۷ هزار قلم کالا

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: هم اکنون بیش از ۷ هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولید کننده هستند

مهندس ناصر فغفوری در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: با درج قیمت تولید کننده بر روی اقلام شاهد استقبال خوب مردم از این امر بودیم چرا که اجرای این طرح کاهش و شفافیت قیمت ها را در پی داشته است.

وی تصریح کرد: در بخش مصرف کننده پیشنهاد شد برای برخی از اقلام پر مصرف همچون محصولات غذایی مانند کیک و کلوچه و … علاوه بر درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده حداکثر قیمت مصرف کننده با توجه به حداکثر درصد سود مجاز درج گردد که این موضوع باعث ایجاد رقابت در بین واحدهای صنفی می گردد.

این مقام مسئول یادآور شد : کلیه صنوف موظف به درج قیمت مصرف کننده بر روی اقلام با سود تعریف شده هستند و در صورت مشاهده عدم درج قیمت تخلف از سوی بازرسین رسیدگی و پرونده تخلف تشکیل می شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خاطر نشان ساخت : در راستای شفاف سازی و جلوگیری از گرانفروشی در استان، سامانه سرند طراحی شده و در حال تکمیل می باشد که با راه اندازی آن مردم می توانند با مراجعه به این سامانه از آخرین قیمت اقلام در صنوف استان مطلع شده و با اطلاعات کافی نسبت به خرید اقلام در واحد صنفی مورد نظر اقدام نمایند.

فغفوری افزود: اطلاعات این سامانه به صورت روزانه توسط بازرسین و واحدهای صنفی تکمیل و به روز رسانی خواهد شد و دستگاههای نظارتی استان وظیفه نظارت بر روند قیمت ها را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا