اقتصاد

اخذ سند بیش از یک هزار  رقبه موقوفات در استان زنجان

اخذ سند بیش از یک هزار  رقبه موقوفات در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، جلسه بررسی و هماهنگی در راستای رفع مسائل پلاک‌هایی که اوقاف در آن سهیم است با حضور مسئولان این اداره کل و مدیران سازمان اموراراضی کشور و سایر مسئولان ذی‌ربط در شهرستان خرمدره برگزار شد.
حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در این جلسه تاکید کرد: یکی از راه‌های حل اختلافات مردم و جلوگیری از تشکیل و تجمع پرونده‌های حقوقی در دادگستری، تعیین تکلیف اراضی کشاورزی از طریق اخذ سند است.
وی با اشاره به اینکه اراضی موقوفات به منظور اخذ سند همواره مورد هدف بوده و هرساله یکی از برنامه‌های ابلاغی مهم سازمان اوقاف به شمار می‌رود، تصریح کرد: بر این اساس و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات و احیاء آنها تعداد قابل توجهی سند برای اراضی مورد نظر در طول سال اخذ می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طی سال جاری، ۸۰۰ مورد اخذ سند موقوفات، ۳۰۰ فقره تبدیل اسناد دفترچه‌ایی به تک برگی و یک هزار و ۲۰۰ رقبه برای استان هدف‌گذاری شده بود، ادامه داد: با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی ۱۰ ماه گذشته از سال جاری، ۷۵۰ مورد سند برای موقوفات و یک هزار و پنج فقره سند نیز برای رقبه در استان اخذ شده است.
وی با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از روستاهای موقوفه‌ایی در استان زنجان و عدم اخذ سند اولیه و یا تبدیل آن به تک برگی بنا به دلایلی برای این روستاها، افزود: در حال حاضر این مساله موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم و موقوفات شده است.
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به بررسی مسائل مذکور با حضور مدیران کل امور اراضی کشور و مدیر کل امور اراضی استان در شهرستان خرمدره یادآور شد: مقرر شد با همکاری مردم، روستاهای موقوفه‌ای شهرستان خرمدره را به عنوان پایلوت در استان تعیین تکلیف کنیم.
وی همچنین ابراز کرد: بر اساس مصوبات این جلسه، قرار شده است صاحبان انساق این روستاهای موقوفه‌ای، با رعایت قوانین و مقررات وقف و با همکاری امور اراضی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به انجام مصوبه سفر ریاست جمهوری اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا