پزشکی و سلامت

امدادرسانی هلال احمر به کوهنوردان خرم دره ای در قله سندان

امدادرسانی هلال احمر به کوهنوردان خرم دره ای در قله سندان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۲ تیم از امدادگران هلال احمر به پنج کوهنورد خرم دره ای در قله سندان امدادرسانی کردند.
سید قاسم موسوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: روز گذشته پنج نفر از اهالی خرم دره برای گردش و کوهپیمایی به ارتفاعات قله سندان در روستای چرگر می روند.
وی تاکید کرد: یکی از این افراد که پیرمرد ۶۵ ساله ای بوده سکته کرده و همراهان برای دریافت کمک و خدمات امدادی ساعت ۱۴ با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC) هلال احمر استان تماس می گیرند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بلافاصله ۲ تیم امدادی از پایگاه امداد و نجات غزال و شمالغرب جهت امدادرسانی اعزام می شوند.
موسوی اظهارداشت: این پیرد ۶۵ ساله بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست می دهد.
وی ادامه داد: تیم های امداد و نجات هلال احمر با کمک اهالی و همراهان جسد این فرد را از ارتفاعات به پایین دست انتقال دادند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های امداد و نجات هلال احمر از پایگاه غزال و شمالغرب در این عملیات چهار ساعت تلاش بی وقفه کردند.
موسوی، از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعتی از شبانه روز تماس برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا