سیاسی و اجتماعی

 زباله‌های تولیدی توسط انسان‌ها در طبیعت موجب مرگ حیوانات می‌شود

زباله‌های تولیدی توسط انسان‌ها در طبیعت موجب مرگ حیوانات می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان طارم گفت: طبق قانون چیدن گیاهان دارویی باید با هماهنگی اداره منابع طبیعی صورت بگیرد ولی چیدن این نوع گیاهان توسط مردم مرسوم است.

رضا احمدی با اشاره به طبیعت شهرستان طارم و درباره اصول برخورد درست با طبیعت، اظهار کرد: در شهرستان طارم مراتع طبیعی بکر و زیبایی همچون شیرین‌سو، ییلاقات هزاررود، جیش‌آباد، باکلور، ولیس، کسران، سرخ‌آباد، آببر، گیلانکشه، لار، ولیدر، زاچکان، و.. وجود دارد که جزو مناطق گردشگری محسوب شده و به دلیل بکر بودن شاهد حضور گردشگران در این مناطق هستیم.

وی افزود: در این زمان از سال شاهد حضور مردم در مراتع و کوهستان‌ها برای چیدن سبزی کوهی هستیم، این گیاهان غذای برخی از گونه‌های جانوری هستند. همچنین در جلوگیری از فرسایش خاک نیز موثر هستند به همین دلیل از مردم تقاضا داریم که در زمان چیدن سبزی کوهی ریشه ان‌ها را از خاک خارج نکنند تا امکان رشد دوباره نیز وجود داشته‌باشد. همچنین طبق قانون چیدن گیاهان دارویی باید با هماهنگی اداره منابع طبیعی صورت بگیرد ولی چیدن این نوع گیاهان توسط مردم مرسوم است.

این مسئول با بیان اینکه رعایت برخی نکات در زمان حضور در طبیعت از آسیب به طبیعت جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: این چند وقت اخیر زمان زاداوری برخی حیوانات همانند بز کوهی است پس بهتر است مردم از حضوور در مناطق شکار ممنوع خودداری کنند زیرا حضور مردم در این مناطق ممکن است باعث جابه‌جایی حیوانات و آسیب به آن ها شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان طارم با اشاره به اینکه ممکن است زباله‌های تولیدی توسط انسان‌ها در طبیعت توسط حیوانات خورده شود که موجب مرگ آن‌ها می‌شود. همچنین برخی از زباله‌ها همانند بطری نوشابه و دلستر باعث ایجاد آتش‌سوزی نیز می‌شود، عنوان کرد: از مردم عزیز خواهشمندیم در زمان حضور در مراتع کیسه زباله به همراه داشته و زباله‌های خود را جمع‌آوری کنند تا از آسیب به طبیعت و حیوانات جلوگیری شود.

احمدی ادامه داد: برخی از گونه های گیاهی و جنگلی خیلی زود مورد هجمه آتش قرار می‌گیرند به همین دلیل از مردم تقاضا داریم که آتش را در نزدیکی علف‌ها، درختان و گونه‌های مختلف گیاهی روشن نکنند و در پایان گردش خود نیز از خاموش بودن آتش مطمئن بوده و با خاک خاکستر ان را نیز خاموش کنند، زیرا ممکن است وزش باد موجب سرایت آتش به سایر مکان‌ها و گونه‌های گیاهی شده و مراتع و جنگل‌ها از بین روند.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم مردم نیز دوست‌دار طبیعت بوده و از تخریب و تصرف مراتع و ایجاد آتش‌سوزی در طبیعت جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: سامانه ۱۵۰۴ ، شماره ۰۲۴۳۲۸۲۳۱۴۴ و شماره ۰۹۱۹۳۴۵۵۱۹۲ شماره‌هایی است که مردم شهرستان طارم در زمان مشاهده مواردی همچون آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها می‌توانند با آن‌ها تماس بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا