اقتصاداخبار ویژه

احیاء واحد تولید الیاف پلی استر در استان زنجان

بعد از گذشت 12 سال از تعطیلی ، واحد تولید الیاف پلی استر در استان زنجان با حضور سرمایه گذاران جدید احیا و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مهندس مجید گلشنی منفرد مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان در مراسم افتتاح این واحد صنعتی با اشاره به اهمیت احیای واحدهای راکد در استان اظهار داشت : بر اساس برنامه ریزی و هدفگذاری صورت گرفته باید تا پایان سال جاری ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن استان صورت گیرد که بخشی از این هدف با احیای واحدهای راکد محقق می گردد.
وی افزود: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن زمانبر بوده برای تحقق این حجم از سرمایه گذاری باید از روش های میان مدت همچون احیای واحدهای راکد ، برگزاری مزایده ها و تکمیل طرح های توسعه بهره بگیریم.
این مقام مسئول از جمله ویژگی های واحدهای راکد را زمان راه اندازی و سرمایه گذاری انجام شده در آنها دانست و ادامه داد : با احیای اکثریت واحدهای راکد در استان باید مانع رکود و غیرفعال شدن سایر واحدها باشیم.
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان با اشاره به راه اندازی مجدد واحد تولید الیاف پلی استر اظهار داشت : ما در استان با کمبود تولید پلی استر مواجه بودیم و تولیدات این واحد در راستای تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نساجی استان می باشد.
گلشنی خاطر نشان ساخت : فاز اول این واحد با سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۶۰ نفر و تولید روزانه ۱۰ تن پلی استر راه اندازی شد و پیش بینی می گردد فاز دوم این مجموعه نیز تا پایان سال به بهره برداری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا