اقتصاد

 اتصال همه ۱۱ شهرک صنعتی استان زنجان به شبکه گاز کشور

 اتصال همه ۱۱ شهرک صنعتی استان زنجان به شبکه گاز کشور

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: سال گذشته به ۱۰۹ واحد صنعتی عمده و جزء با حجم جایگزینی ۴۴ هزار و ۶۰۰ مترمکعب گاز طبیعی با سوخت مایع گازرسانی شد تا واحدهای صنعتی- تولیدی بهره مند از گاز استان زنجان به ۲ هزار و ۴۶۴ واحد افزایش یابد.

رحیم سلیمانی نژاد با بیان اینکه در راستای کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش موانع تولید و کمک به اقتصاد کشور، پارسال به ۱۰۹ واحد صنعتی گازرسانی شده است؛ افزود: با اقدامات انجام شده، حجمی بیش از ۴۴ هزار و ۶۰۰ مترمکعب بر ساعت گاز طبیعی با سوخت مایع جایگزین شده است که از این تعداد ۱۴ واحد جزء مصوبه شورای اقتصاد است.

وی ابراز کرد: براساس برنامه ی در دست اجرای شرکت گاز استان زنجان؛ موظف به جایگزینی حجم ۴۰ هزار متر مکعبی گاز طبیعی با سوخت مایع بودیم که با اقدامات انجام شده؛ شاهد رشد ۱۲ درصدی حجم جایگزینی گاز طبیعی هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از اتصال همه ۱۱ شهرک صنعتی استان به شبکه گاز کشور خبر داد و تصریح داشت: همه ۱۱ شهرک صنعتی اشراق، نوآوران، هیدج، شریف، خدابنده، خرمدره، تخصصی روی، طارم، ماهنشان، افق ابهر و شهرک صنعتی انگوران دارای واحد صنعتی فعال و بهره مند از گاز هستند.

مهندس سلیمانی نژاد با بیان اینکه شرکت های صنعتی بزرگ و فعال خارج از شهرک های صنعتی نیز از انرژی گاز استفاده می کنند، افزود: تجهیز شهرک های صنعتی و شرکت های فعال به انرژی گاز؛ گامی مهم و اساسی در راستای توسعه صنایع مختلف در استان زنجان است.

وی همچنین از بهره مندی۲ ناحیه صنعتی فعال ایجرود و ناحیه صنعتی طارم از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: ۳ محور صنعتی ذاکر– بناب، روی و نورین نیز از گاز طبیعی استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی صنایع عمده استان از نعمت گاز طبیعی از جمله نیروگاه ۳ و ۴، کارخانه کریستال، نخ تایر صبا، سرب و روی، کارخانه سیمان سجاس، فولاد سیادن، روغن نباتی جهان، شمش سازان، ریخته گری آلومینیوم، ذوب البرز غرب، کارخانه مینو، شرکت معدن کاران نسوز، کارخانه سفال زنجان، کارخانه آجر زنجان، کارخانه سیمان خمسه، شرکت ریخته گری پیوسته سهند (سایت زرین آباد)، شرکت ریخته گری پیوسته سهند (سایت روستای قیطول)، فولاد البرز آرش، راشا کاسپین و سیم و کابل ابهر؛ نقطه عطفی در توسعه زیرساختی در بخش صنعت و فراهم کردن اشتغال و رفاه بیشتر برای هم استانی های عزیز است.

مهندس سلیمانی نژاد تعداد کل مصرف کنند گان گاز استان زنجان را ۳۷۹ هزار و ۷۶۸ مشترک اعلام کرد و گفت: گاز زنجان مفتخر است که به ۲۶۸ هزار و ۱۸۸ مشترک شهری و ۱۱۱ هزار و ۵۸۰ مشترک روستایی که به لحاظ نوع مصرف مشتمل بر ۳۴۶ هزار و ۸۰۳ مصرف کننده خانگی، ۳۰ هزار و ۵۰۱ مصرف کننده عمومی و ۲ هزار و ۴۶۴ مصرف کننده صنعتی می باشد ؛ خدمات ارائه می کند.

وی تصریح کرد: از ۲ هزار و ۴۶۴ مصرف کننده صنعتی؛ یک هزار و ۵۷۲ مصرف کننده به عنوان مصرف کننده جزء، ۸۳۶ مصرف کننده عمده، ۱۳ نیروگاه و ۴۳ جایگاه CNGاز نعمت گاز طبیعی استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان عنوان کرد: اجرای عملیات خطوط انتقال گاز در نقاط مختلف استان برای تقویت و تکمیل زیرساخت‌های گاز به شهرها، روستاها و صنایع، گازرسانی به روستاها برای بهره مندی خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز در راستای تحقق کامل مصوبات سفر ریاست جمهور، پیگیری اجرای کامل مصوبه هیات دولت در زمینه گازرسانی به روستاها در قالب اعتبارات بند “ق” تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳، صرفه جویی در مصرف سوخت با جایگزینی گاز طبیعی با سوخت های میان تقطیر در صنایع عمده استان از جمله برنامه‌های در دست اجرای شرکت گاز استان زنجان در ارائه مستمر خدمات به مردم شریف استان زنجان است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا