دین و مذهب

آغاز برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در مؤسسات و مراکز قرآنی

حجت الاسلام حمید حسنی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از آغاز کلاس های غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در مؤسسات و مراکز قرآنی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اهمیت آموزش قرآن و مسائل اعتقادی به جوانان و نوجوانان، تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان را بهترین فرصت برای حضور آنان در کلاس های قرآنی دانست.
حجت الاسلام حمید حسنی با بیان اینکه مؤسسات و مراکز قرآنی در طول سال برنامه های آموزشی دارند تصریح کرد: این مراکز در ایام تابستان و برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه های ویژهای تدارک دیده اند.
حسنی با اشاره به اینکه این مراکز و مؤسسات از اداره تبلیغات اسلامی دارای مجوز رسمی فعالیت هستند ادامه داد: اطلاع رسانی برنامه های کلاسی مراکز برگزیده قرآنی به طرق مختلف از جمله اطلاع رسانی مجازی در کانال ها و گروه های مجازی همان شهرستان، ارسال به سایر نهادها و ارگان های متقاضی و همچنین اطلاع رسانی محله محور از طریق نصب بنر و پوستر صورت می گیرد که علاقمندان جهت استفاده از این کلاسها و دوره های آموزشی می توانند به این مراکز مراجعه کنند.
حسنی افزود: حدودا ۷۵۰ کلاس در مقاطع مختلف سنی و با عناوین مختلف در تابستان تشکیل خواهد شد که از مهمترین این کلاسها می توان به کلاسهای آموزش روخوانی و روانخوانی، آموزش تجوید، آموزش مفاهیم و آموزش حفظ در همه مقاطع سنی، کلاسهای آموزش صوت و لحن، آموزش احکام، تدبر در قرآن کریم، کلاسهای تفسیر قرآن کریم و همچنین دوره های تخصصی و تربیت کادر متخصص و همچنین برگزاری برنامه های اردویی و نشست های بصیرتی نیز در حاشیه کلاس ها و فعالیت های آموزشی این مراکز و مؤسسات برگزار می شود.
حجت الاسلام حسنی تأکید کرد: در استان زنجان ۴۰ مؤسسه و بیش از ۲۰۰ خانه قرآن شهری و روستایی تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی فعالیت دارند و این مراکز در تابستان سالهای گذشته و در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوان را تحت پوشش برنامه ها و کلاس های تابستانی قرار دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا