اقتصاد

توزیع بیش از ۱۳۷ هزار تن آرد در سال گذشته سطح استان زنجان

توزیع بیش از ۱۳۷ هزار تن آرد در سال گذشته سطح استان زنجان

 

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۱۳۷ هزار تن آرد در سال ۱۴۰۰ سطح استان زنجان توزیع شده است.

ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: توزیع بیش از ۱۳۷ هزار تن آرد بین خبازی ها، مصارف خانگی روستایی و صنف صنعت انجام شده است.

زمانی گفت: ماهانه ۱۰ هزار تن آرد در بین بیش از ۱۶۰۰ واحد نانوایی سطح استان توزیع می گردد که از آن حدود ۷۵۰ نانوایی در شهر زنجان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه توزیع آرد نانوایی ها از طریق سامانه یکپارچه مدیریت آرد انجام می شود، ادامه داد: این سامانه با هدف نظارت بر توزیع و جلوگیری از خروج آرد از شبکه در دو بخش انجام می شود، یک بخش نظارت حمل آرد از کارخانه تا نانوایی و بخش دوم سامانه فروش بدون نظارت بر حمل آرد صورت می گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: آرد مصارف خانگی روستایی با تهیه لیست جمعیت از طریق نماینده روستا، دهیاری، شورای اسلامی روستا و خانه بهداشت و با تایید جهاد کشاورزی، بخشداری و فرمانداری توزیع می شود.

ولی اله زمانی تصریح کرد: استان زنجان دارای شش کارخانه آرد سازی می باشد و آرد تولید شده به وسیله شرکت های حمل و نقل و خود حمل توزیع می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا