سیاسی و اجتماعی

برگزاری دوره آموزش تحقیق در تاریخ شفاهی در زنجان 

برگزاری دوره آموزش تحقیق در تاریخ شفاهی در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،  برگزاری جلسه اول دوره آموزشی تحقیق در تاریخ شفاهی که مزین شده به نام شهید والامقام ابراهیم اصغری است همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی ۲۰ فروردین ماه بصورت آنلاین آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، دومین جلسه این دوره آموزشی ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری و با حضور اسماعیل هاشم‌آبادی و نویسندگان ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی در حوزه هنری زنجان برگزار گردید.
هدف از برگزاری این دوره آموزشی تحقیقی در حوزه هنری زنجان، آموزش مصاحبه کننده مجرب برای ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ایثارگران، ترغیب و تشویق پیشکسوتان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نگارش خاطرات رزمندگان و ایثارگران می‌باشد.
در این جلسه، اسماعیل هاشم‌آبادی از مدرسین حوزه هنری مرکز تدریس خود را حول موضوع آشنایی با مبانی تاریخ شفاهی، سوژه‌یابی، بررسی موضوعات متنوع تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی و آشنایی با سرفصل‌های آمادگی برای یک مصاحبه خوب آغاز کرد.
هاشم‌آبادی ضمن تشریح روند انجام یک تحقیق و پژوهش گفت: یک نویسنده و مصاحبه‌گر عرصه ادبیات پایداری نباید محوریت موضوع‌های مربوط به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی را محدود به میدان جنگ و خط مقدم بکند، بلکه ثبت و ضبط خاطراتی از لحظه‌های تشییع پیکر پاک شهدا، خاطرات انقلابیون از لحظه‌های تظاهرات و مقاومت‌های خود و همکاری و همیاری افرادی که جهادگرایانه در سالهای جهاد سازندگی به وطن خدمت کرده‌اند، بایستی از اولویت طرح‌های تحقیقی و پژوهشی در تاریخ شفاهی قرار گیرد.
پرسش و پاسخ بین مدرس و نویسندگان حاضر در جلسه پایان بخش جلسه حضوری دوره آموزشی تحقیق در تاریخ شفاهی بود. شایان ذکر است؛ جلسات بعدی این دوره آموزشی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا