یادداشت و مقالات

یارانه دلاری و سامانه ثبت مافیا!

یارانه دلاری و سامانه ثبت مافیا!

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دوستانی که از دور و نزدیک با حقیر آشنایی دارند نیک واقفند که حدود و ثغور افاضات را ما را حد و عددی نیست و پشتوانه این تسلط به بسیاری از علوم ارضی، سماوی و حتی بحری، تلمذ در یکی از بزرگترین مکتبخانه های شمال شرق کشور در دهه ۶۰ است!
فلذا با واکاوی یکی از مشکلات عدیده اقتصادی که امروز مبتلابه جامعه است، بنا داریم گره از کار دولت و خلق توامان بگشائیم.
حقیقت امر این روزها واژه مافیا و دست های پشت پرده به کرات شنیده می شود و تقریبا هر روز درباره نقش مخرب مافیا در مشکلات کشور سخنی گفته می‌شود. پیش از این هم بسیاری از صاحبان مناصب و مشاغل و مسئولان مختلف از وجود مافیاهای متفاوت از جمله مافیای خودرو، مافیای دارو، مافیای گوشت، مافیای ارز، مافیای میوه، مافیای تجهیزات پزشکی و انواع و اقسام مافیاها که با اقدامات خود در حال ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند، سخن گفته بودند.
هر چند دولتمردان در تلاش هستند پوزه این مافیا ها را به آسفالت ساخته شده با قیر یارانه ای بمالند، اما ظاهراً این «تو بمیری» با «تو بمیری» های گذشته تفاوت های ماهوی فراوان دارد و مقابله با مافیا به دلایل گوناگون میسر نیست. ( همان داستان گر پرده بیفتد نمی دونم نه تو مانی و نه من و باقی داستان …)
فلذا ما امروز قصد داریم با یک راهکار ماریناد شده و عملی، دستکم اثرات و تبعات حضور مافیا در کشور را کمرنگ کنیم و اندکی از آلام مردم بکاهیم.
همان طور که مستحضرید در حال حاضر بخش اعظمی از منابع کشور در قالب یارانه های گوناگون، از یارانه مردی که می خواست همه کار ها را یک تنه انجام دهد گرفته تا یارانه معیشتی و یارانه گوشت و نان و …به خلق الله پرداخت می شود که با توجه به کاهش ارزش پول ملی این یارانه ها نه تنها دردی از مردم دوا نمی کند، بلکه دولت هم در پرداخت این یارانه ها با مشکلات عدیده ای مواجه است.
فلذا پیشنهاد می شود به جای پرداخت این مبالغ ناچیز به خلق الله، با راه اندازی یک سامانه و ثبت نام  گروه ها و دستجات مافیا در حوزه های مختلف، این یارانه ها تجمیع شوند و به صورت دلاری و ارزی به مافیا پرداخت شود! بالاخره زندگی کسی که برای تعویض روغن، باید خودرویش را به دوبی ببرد و ۲۳ میلیون هزینه کند و یا هزینه شارژ آپارتمان دخترش در ماه در اروپا با حقوق ۱۵ کارگر ساختمانی برابر است، با زندگی ما معمولی ها تفاوت دارد و قطعاً یارانه ۴۵ هزار تومانی کفاف این امورات را نمی دهد! با این راهبرد و تزریق منابع مالی به این افراد، دستکم بخش اعظمی از هزینه های زندگی لاکچری آنها پوشش داده می شود و دست از سر ما بر می دارند. در ادامه نیز قطع به یقین شاهد کاهش قاچاق کالا از مبادی رسمی، اختلاس، ارتشاء، تعرض به بیت المال، تولید کالاهای بی کیفیت، افزایش لجام گسیخته قیمت ها، نفوذ به بدنه دولت، تلاش برای تغییر و یا دور زدن قوانین و … خواهیم بود! البته به شرطی که هر جوجه قاچاقچی یا محتکر دو زاری نخواهد خودش را مافیا جا بزند!

به قلم: وحید حاج سعیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا