سیاسی و اجتماعی

۷۸ روستای شهرستان زنجان نیازمند بازنگری طرح هادی می باشد

۷۸ روستای شهرستان زنجان نیازمند بازنگری طرح هادی می باشد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، با توجه به اتمام افق ده ساله، طرح هادی ۱۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان زنجان، برای ۴۲ روستا ، طرح بازنگری تهیه شده است، اظهار داشت: ۷۸ روستای شهرستان زنجان نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیاردریال ، نیازمند بازنگری طرح هادی می باشد.

رضا خواجه ای با بیان اینکه، طرح هادی برای کلیه روستاهای شهرستان تهیه شده است، ادامه داد: از ابتدا تاکنون ، طرح هادی در ۱۱۰ روستای شهرستان زنجان (معادل ۵۷/۲ درصد)، اجرا شده است.

وی تصریح کرد: با عنایت به تفاهم نامه منعقده بین استانداری زنجان و بنیاد مسکن در خصوص نظارت پروژه ها ی دهیاری ها ،طی ۴ سال اخیر حدود ۲۸۰ پروژه در روستا ها با اعتبار حدود ۲۵۰میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری ها و با نظارت بنیاد مسکن شهرستان زنجان اجرا شده است.

خواجه ای مبلغ اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات قیر رایگان در سال ۱۴۰۰ برای ۴۰ روستا را ۱۵۱ میلیارد ریال عنوان نمود و گفت: همچنین مبلغ اعتبار تخصیص یافته جهت اجرای طرح هادی در سال ۱۴۰۰ از منابع استانی و ملی برای ۲۳ روستا به میزان ۱۳۶ میلیارد ریال می باشد.

وی در ادامه، مقاوم سازی مسکن روستایی را یکی از اولویت های این نهاد انست و گفت: تعداد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان زنجان ، ۲۵،۰۴۳ واحد می باشد که از این تعداد ۱۳،۶۹۱ واحد مقاوم سازی شده و ۱۱،۳۵۲ واحد معادل ۴۵ درصد نیازمند مقاوم سازی و بهسازی می باشند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا