سیاسی و اجتماعیاخبار ویژه

لزوم ایجاد طرح امنیتی برای ایام محرم

لزوم ایجاد طرح امنیتی برای ایام محرم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه مشکل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال همچنان در استان زنجان حل نشده است، اظهار کرد: از ۳۶ منطقه شهرستان زنجان در ۱۶ منطقه در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال با مشکل مواجه هستیم که باید مشکلات موجود هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

وی در رابطه با استقبال نکردن مردم روستای سیرجان از واکسیناسیون کرونا، افزود: به دلیل شایعاتی که در این روستا پخش شده، روستاییان حاضر به تزریق واکسن کرونا نیستند که باید توسط مسئولان ذی‌ربط در خصوص واکسیناسیون توجیهات لازم برای آنان انجام شود، زیرا گروه‌های سنی پرخطر با تزریق نکردن واکسن کرونا از این طریق به خود آسیب می‌رسانند.

این مسئول با بیان اینکه پیک‌ پنجم بیماری کرونا حدود ۴۵ روز به طول می‌انجامد،؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود، تصریح کرد: امسال باید از کارگران بومی استفاده شود و فرماندار شهرستان ابهر باید در این زمینه کنترل‌های لازم را داشته باشد.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم ایجاد طرح امنیتی برای ایام محرم به خصوص روز عاشورا و تاسوعا در هفته جاری، گفت: برگزار نشدن مراسم یوم‌الزینب و یوم‌العباس باید در شورای تامین استان و شهرستان‌ها مصوب شود.

حقیقی با بیان اینکه نمی‌توان با رعایت ۴۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا را در استان زنجان مدیریت کرد، اظهار کرد: با ادامه روند رعایت پایین پروتکل‌های بهداشتی باید زنجانی‌ها منتظر فاجعه و اتفاقات تلخی باشند زیرا بیمارستان‌ها نیز ظرفیت محدودی دارند.

وی با بیان اینکه مردم نباید در تعطیلات رفتارهای پرخطری مانند مسافرت، شرکت در مراسم و تجمعات، تجمع در بوستان‌ها و پارک‌ها و غیره را داشته باشند، افزود: مردم باید خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی حافظ و نگهبان سلامتی خود باشند.

این مسئول در رابطه با بازگشایی دانشگاه‌های استان زنجان، خاطرنشان کرد: باید جلساتی با حضور همه روسای دانشگاه‌های استان برگزار شود تا با انجام اقدامات مورد نیاز به زودی شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها باشیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در نشست اعضای شوراهای اسلامی شهرها با استاندار زنجان، با بیان اینکه مدیران ستادی استان باید همراه با مدیران شهری باشند، افزود: این انسجام موجب پیشبرد اهداف و توسعه شهرها خواهد بود و این نکته باید مورد توجه همه مدیران قرار گیرد که در مقابل باید هماهنگی و وحدت بین مدیران شهری نیز شکل گیرد.

مهرداد سلطانی افزود: طی سه سال گذشته طرح های مختلفی در استان اجرا شده که رویکردهای جدیدی برای توسعه زنجان به ارمغان آورده است.

این مسوول با اشاره به بازنگری طرح‌های تفضیلی ابهر، قیدار و خرمدره گفت: این اقدام دست مسوولان شهری را برای اجرای طرح‌ها باز می‌گذارد که تهیه طرح هادی برای تعداد دیگری از شهرهای استان نیز از دیگر اقدامات است که اختیارات مدیران شهری را برای بهبود عملکردها بیشتر کرده است.

سلطانی مهمترین وظیفه شوراها را سیاست‌گذاری و نظارت بر عملکرد شهرداران عنوان کرد و افزود: اگر انسجام و رای وحدت وجود داشته باشد، این مشکلات برطرف می‌شود اما تشدد آرا بطور قطع موجب بروز مشکلات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این معاونت از اعضای شورا این است که شهردار قوی، توانمند و آگاه به امور شهرداری انتخاب کرده و قدرت را به او بسپارند و از طرفی وارد امور جزئی نشوند تا مشکلی بوجود نیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا