اقتصاد

بازدید روند خرید تضمینی گندم مازد بر نیاز کشاورزان در سیلوهای زنجان

بازدید روند خرید تضمینی گندم مازد بر نیاز کشاورزان در سیلوهای زنجان

 

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خلیل قاسملو معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان از روند خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زنجانی بازدید کرد.

ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، مدیرکل جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولین استانی از روند خرید و ذخیره سازی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مورد بازدید قرار گرفت.

زمانی گفت: در این بازدید ضمن بررسی میدانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان از فرآیند خرید گندم از کشاورزان، مسائل و مشکلات حوزه خرید گندم بررسی و تصمیمات لازم برای تسهیل در روند خرید گندم از کشاورزان با همکاری جهاد کشاورزی اتخاذ گردید.

وی گفت: با تاکید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، تدابیری اندیشیده شده است تا محصول کشاورزان در کمترین زمان ممکن تحویل گرفته شود و در صورت نیاز تعداد مراکز و شیفت های خرید گندم افزایش یابد.

ولی اله زمانی ادامه داد: با توجه به استقبال کشاورزان از خرید تضمینی مازاد بر نیاز گندم، تاکنون بیش از ۱۵ هزار تن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۰ برداشت کرده اند از طریق سیلوی غدیر و کارخانه های آرد سازی تابان، فخر و سایر مراکز خرید استان خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد:: تاکنون بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزانی زنجان از طریق بانک عامل (کشاورزی) پرداخت شده است.

زمانی تصریح کرد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید تضمینی گندم تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود با توجه به استقبال کشاورزان از نرخ جدید، تا ۱۵اردیبهشت ۱۴۰۱ تمدید گردد.

زمانی در حاشیه بازدید از مراکز خرید گندم اعلام کرد: با اشاره به نزدیک بودن فصل برداشت گندم پاییزه استان گفت: کشاورزان و مدیران تولید بذر با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی، برای به روز رسانی اطلاعات خود در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: خرید گندم امسال بر اساس سامانه پهنه بندی و از طریق بانک کشاورزی انجام می‌شود و باید کشاورزان برای ثبت اطلاعات خود در بانک کشاورزی شهرستان محل زندگی خود نیز اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا