علم و فناوری

لزوم فراگیری متدهای مدیریتی  دانشجویان علاوه بر آموزش و پژوهش

لزوم فراگیری متدهای مدیریتی  دانشجویان علاوه بر آموزش و پژوهش

 

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: اداره برخی بخش های دانشگاه با همکاری دانشجویان انجام خواهد شد و بر این باوریم آزمون خطا در این محیط بسیار کم هزینه تر در عرصه عمومی و مدیریت های کلان خواهد بود.

دکتر احمد نقیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در جمع فعالان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار داشت: مدیریت دانشگاه، دانشجویان را در مدیریت دانشگاه سهیم می داند و بر این باوریم دانشگاه بدون دانشجو و نقش دانشجو در فعالیت ها معنای واقعی خود را ندارد.

وی به استقبال دانشجویان واحد زنجان از برگزاری کلاس های حضوری اشاره کرد و افزود: استقبال دانشجویان از برگزاری کلاس های درس بصورت حضوری بسیار چشمگیر بود و با حضوری شدن دانشگاه، فضای سرد دانشگاه ها به امید ، شادابی و پویایی تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های دانشجویان در دانشگاه اشاره کرد و گفت: فعالان دانشجویی نماینده واقعی دانشجویان هستند که هم باید مباحث مطالبه گری دا دنبال کنند و هم باید در فعالیت های عمومی دانشگاه مشارکت و نقش فعالانه خویش را ایفا نمایند.

وی ادامه داد: فعالان دانشجویی در واقع نمایندگان دانشجویی و حلقه واسطه بین مدیران دانشگاه و دانشجویان هستند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان بر لزوم رعایت قوانین ومقررات بعنوان هنجارهای اجتماعی اشاره کرد و اظهار کرد: اگر در فضای دانشگاه مبحثی مبنی بر رعایت قانون و نهی از موضوعی مطرح می شود نباید بگوییم عده ای می توانند مستثنی شوند و این استثنا شدن و تفاوت قائل شدن مسائل و مشکلات بزرگتری در سطح جامعه بوجود می آورد.

وی اضافه کرد: همه افراد برای اجرای مقررات و قانون باید اهتمام داشته باشند و من بعنوان مسئول دانشگاه و شما بعنوان نماینده دانشجویان نسبت به اجرای این مهم باید جدی تر و عامل تر باشیم.

دکتر نقیلو ، برخی رفتارها و مطالبه ها را زمینه ساز رفتارهای ناهنجار توصیف کرد و گفت: ویژه خواری از هر منظری بنگرید زشت است و فساد به دنبال دارد و دانشگاه باید اولین قدم برای قطع ویژه خواری باشد، دانشگاه محیط تمرین مدیریت های آینده برای نسل جوان و فارغ‌التحصیل است.

وی درادامه به بحث مشارکت دانشجویان در فرایند اداره امور دانشگاه اشاره کرد و گفت: اداره برخی بخش های دانشگاه با همکاری دانشجویان انجام خواهد شد و بر این باوریم آزمون خطا در این محیط بسیار کم هزینه تر در عرصه عمومی و مدیریت های کلان است.

وی اضافه کرد: دانشجو باید علاوه بر فراگیری آموزش و پژوهش، باید متدهای مدیریتی را نیز بیاموزد.

دکتر نقیلو مطالبه گردی و نقد و پرسش را حق دانشجویان در محیط های دانشجویی عنوان کرد و گفت: دانشگاه و مدیران دانشگاهی باید خود را معرض پرسش ها و نقدهایی دانشجویی قرار بدهند و از آن استقبال کنند.

وی افزود: دانشجویان مباحث مرتبط با مطالبه گری در محیط های دانشجویی و دانشگاهی را باید با رعایت چارچوب های قانونی پیگیری کنند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد: هیچ مدیر و مسئولی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اجازه ندارد جلوی انتقاد های بجا و سازنده دانشجویی را سد کند.
گفتنی است در این جلسه که بصورت ماهانه برگزار می شود دانشجویان حاضر به طرح پرسش های خود از سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و مدیران حاضر پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا