سیاسی و اجتماعی

تور منطقه جنگی قره باغ!

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ این گردش مالی کلاس ها و سخنرانی های انگیزشی هم گاهی اوقات کار دست مردم می دهد! درست است آدم باید جوری زندگی کند که در پیری حسرت لحظات و فرصت های از دست رفته را نخورد ولی خدا وکیلی عقل هم چیز خوبی است. طرف حاضر است برای تماشای لحظه بلند کردن پراید تصادفی توسط جرثقیل یک بزرگراه را بند بیاورد. اصلاً جمله «برو دیگه الاغ، چی رو نیگا می کنی؟!» برای یک عده مثل ب کمپلکس است و فحش محسوب نمی شود!

ساختمان چهار طبقه در حال ریزش است چهارصد نفر پشت به ساختمان سلفی می گیرند و جماعت کثیری هم رو به ساختمان لایو می گذارند! حالا به نظر شما این جماعت تماشای جنگ واقعی بین آذربایجان و ارمنستان را به این راحتی از دست می دهند؟!

در جریان هستید که بخش هایی از جنگ و درگیری در قره باغ با چشم غیر مسلح در این سوی رودخانه ارس در خاک ایران قابل مشاهده است. همین موضوع سبب شده که عده‌ای از ایرانیان همه روزه برای دیدن جنگ و آتش سوزی و گلوله باران، خود را به روستاهای واقع در این مناطق مرزی برسانند و بی‌توجه به خطرات اصابت راکت و گلوله به خود، این محل را به تماشاخانه‌ تبدیل کنند!

قدیم ملت کلی خبرکشی و خبرچینی می کردند تا دو طایفه را به جان هم بیندازند و زد و خوردشان را تماشا کنند. اما امروز بدون کمترین هزینه و راهبرد، یک جنگ واقعی از فاصله نزدیک با کیفیت بالا و صدای دالبی در کنار خانواده با طعم چیپس و پفک و صدای قل قل کتری قابل مشاهده است! اصل سینمای خانگی این است که می توانید بوی باروت تازه و صدای مهیب انفجار را با تمام وجود احساس کنید!

از طرفی برخی دوستان که به همه مقولات نگاه اقتصادی دارند و برایشان کرونا، سیل، کنکور، ماسک،زلزله، آتش فشان، کلیه، فوتبال و .. فرقی ندارد برای ورود به مقوله کسب درآمد از تماشای جنگ، لحظه شماری می کنند و علی الاصول تا الان باید تبلیغات شان در فضای مجازی منتشر می شد!

خلاصه اگر به این زودی ها دود سفید از اردوگاه های طرفین بر نیامد منتظر چنین آگهی هایی باشید: «لذت تماشای جنگ واقعی را با تورهای مسافرتی ما تجربه کنید»، « تور منطقه جنگی قره باغ، سه شب و چهار روز، در بهترین نقاط و ارتفاعات با اشراف کامل به مناطق جنگی» ، « تجربه تماشای جنگ در مناطق جلگه‌ای (سفلی) و کوهستانی (علیا) قره باغ با تور مسافرتی جنگ دوست و پسران» و …

فقط خدا کند با توجه به پایان تحریم تسلیحاتی ایران، عزیزان عشق تیراندازی و شکار، سلاح بر ندارند و بروند وسط میدان جنگ بگویند آقا ما هم بازی! داداش من جنگه جنگ… حلوا با بیل پخش نمی کنندا؟!

به قلم

وحید حاج سعیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا