اقتصاد

خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زنجانی از مرز ۱۲ هزار تن گذشت

خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زنجانی از مرز ۱۲ هزار تن گذشت

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، ولی اله زمانی با اشاره به خرید تضمینی گندم گفت: بیش از ۱۲ هزار تن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۰ برداشت کرده اند از طریق سیلوی های استان خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی گفت: تاکنون بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزانی زنجان از طریق بانک عامل (کشاورزی) پرداخت شده است.

ولی اله زمانی توضیح داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال کشاورزان از خرید تضمینی مازاد بر نیاز گندم، سیلوهای کارخانه آرد فخر و تابان و سایر کارخانه ها برای ذخیره سازی و استفاده روزانه گندم خود، مجوز خرید تفاهمی گندم دریافت کرده اند تا کشاورزان جهت تحویل گندم خود دچار مشکل نشوند.

زمانی افزود: کشاورزان می توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به سیلوی غدیر زنجان مراجعه کنند.

وی گفت: خرید تضمینی گندم تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود با توجه به استقبال کشاورزان از نرخ جدید، بیش از ۲۰ هزار تن خرید تضمینی گندم داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا