اخبار ویژهدین و مذهب

اجلاس سالیانه ی نماز فرصت در معرض دید و توجه همگانی قرار دادن نماز است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حجت الاسلام احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی کرمان گفت : اجلاسیه نماز یک فرصت برای بلند کردن ندای نماز و فراخوانی به سوی نماز است. اجلاس نماز، اذان فعالیت های نماز است. فراخوان است تا تمام فعالان عرصه نماز، ضمن ارائه گزارش آنچه انجام داده اند، به آنچه باید انجام بدهند، بپردازند.
وی افزود :البته خود نماز یک فریضه ی سترگ، شورآفرین، نشاط بخش، پالایش دهنده روح و روان و سلامت بخش جسم و جان و انتظام بخش امور فردی و اجتماعی است.
احمدی ادامه داد : درباره ی اجلاس نماز، باید بگویم این نوبت یک گام به جلو بود، به این معنا که برخی از مسئولان خود را از سطح کلی گویی و توصیه های عرشی به منزل اجراء نزدیکتر کرده بودند و این یک اتفاق مثبت و تاثیرگذار است که به عنوان مثال وزیر کشور بگوید آنچه را که فعلا به قدر متیقن می دانیم باید عملیاتی کنیم و برای عملیاتی کردن نیز راهکاری مانند اقدام و پیگیری و نظارت را پیش بینی کند و ابلاغ نماید.
عضو کمیته اطلاع رسانی اجلاس سراسری نماز تاکید کرد : کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی تنها کمیته ای هست که معمولا قبل از اجلاس، حین اجلاس و بعد از اجلاس باید فعال باشد. طراحی و اعمال تغییرات پوستر اجلاس، تبلیغات گسترده در فضای مجازی، ارسال پوستر برای تمام استان ها و همچنین تیزر فراخوان و متن تیزر با هماهنگی دبیرخانه آماده شد و از طریق صدا و سیما پخش از جمله فعالیتهای این کمیته است.
این استاد حوزه و عضو کمیته اطلاع رسانی اجلاس سراسری نماز در خصوص پر رنگ تر کردن نماز در جامعه گفت : اول اینکه ابتدا باید یک سری اقدامات ایجابی و اثباتی مانند ساخت فیلم ها و سریال های خوب و ادبیات مختلف صورت بگیرد، یعنی فرهنگ، کارکردها و قواعد و مباحث مربوط به نماز به شکل های مختلف در جامعه شناسایی و تبیین شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند، یعنی دستوری نباشند،
حجت الاسلام احمدی خاطر نشان کرد : نماز خوب و موثر را ترویج دهیم، نمازی که انسان را رقیق القلب می کند، نمازی که انسان را نسبت به حق الناس حساس می کند نه بی خیال، نمازی که مسئولیت اجتماعی انسان را تقویت می کند. همه این جنبه ها شامل جنبه های ایجابی نماز است. جنبه دوم شامل اقدامات سلبی نماز می شود، یعنی سعی کنیم از جلوه های منفی نماز که از سوی نمازگزاران در جامعه ایجاد شده، جلوگیری کنیم، تلاش کنیم.
این استاد دانشگاه با توجه به اینکه سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه»برگزار خواهد شد گفت : مسجد به منزله جایگاه اصلی آموزش و پرورش مسلمانان است. مدرسه و مسجد در این راستا باید بکوشند تا در کنار یکدیگر قرار گرفته و با ایجاد فضایی صمیمی و معنوی در جذب جوانان بکوشند بنابراین در مقاله حاضر سعی شده تا به موانع احتمالی جذب جوانان به مسجد پرداخته شود و سپس راهکارهای مناسب جذب جوانان توسط مدرسه و مساجد معرفی گردد.
احمدی گفت: نماز خواندن به معنای اعتراف به کنار گذاشتن مدعیان ربوبیت انسان است. حقیقت، آنست که در معرفی نماز هنوز کارهای زیادی وجود دارد که انجام نشده است و نماز نتوانسته است جایگاه واقعی و شایسته خود را در نظام اسلامی ما پیدا کند. نماز در زندگی بسیاری تاثیرات شگرف و سرنوشت سازی داشته است. نماز از دیدگاه ابوعلی سینا، مولوی، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهید مطهری مورد بررسی قرار گرفته است. یاد خدا بهترین وسیله برای خویشتن داری و کنترل غرایز سرکش و جلوگیری ازطغیان روح است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا