اقتصاد

شناسنامه دار  شدن کارآفرینان کسب و کارهای خرد در زنجان  

شناسنامه دار  شدن کارآفرینان کسب و کارهای خرد در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: به منظور تسهیل در حمایت‌ها و ارائه کمک‌های بیشتر، کارآفرینان کسب و کارهای خرد در این استان شناسنامه دار می‌شوند.
طیب جعفری از شناسایی نقاط بحرانی اشتغال در استان‌ها از سوی وزارت متبوع خبر داد و افزود: روی این نقاط تمرکز بیشتری داریم و تلاشمان این است که ظرفیت دستگاه‌های اجرایی را به سمت حل مشکل نقاط بحرانی اشتغال در استان هدایت کنیم.

وی به تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار در استان اشاره کرد و ادامه داد: برای اشتغال های خرد و خانگی حدود ۵۰۰ نوع مجوز صادر می‌کنیم که با تسهیلگری های ایجاد شده، فرآیند صدور آنها در بازه زمانی سه روزه انجام می‌شود.

جعفری گفت: در دو سه ماه پایانی سال گذشته با تسهیل در فرآیندها، به اندازه کل سال مجوز کسب و کارهای خانگی در استان صادر کردیم.

وی از انقعاد تفاهم نامه بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان برای ارائه خدمات مشاوره تخصصی به فعالان کسب و کارهای خانگی خبر داد و گفت: این خدمات که شامل خدمات بازاریابی نیز می شود برای افرادی که به راه اندازی کسب و کارهای خانگی و یا توسعه آنها اقدام می‌کنند، به صورت تخصصی ارائه می شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تحقق هدف گذاری رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی در استان از طریق ارتقای بهره وری پیش بینی شده است، گفت: مهمترین مولفه ارتقای بهره وری چه در واحدهای خرد و چه در واحدها و بنگاهای بزرگ تولیدی و صنعتی، مهارت آموزی نیروی کار و ارتقای این مهارت ها است.

جعفری افزود: در این راستا خدمات آموزش مهارتی، هم از طریق مراکز آموزشی جوار کارگاه‌ها و هم از طریق مراکز فنی و حرفه ای در دستور کار است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا