سیاسی و اجتماعی

تبلور ایثار اجتماعی در شهرستان خدابنده

تبلور ایثار اجتماعی در شهرستان خدابنده

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، پدر شهید والامقام رمضانعلی بابالو و رجبعلی گنج‌خانلو از جانبازان ۷۰ درصد شهرستان خدابنده در یک اقدام خداپسندانه و در راستای ایثار اجتماعی در چندین کار خیر سهیم شدند و نام خود را در جمع خیرین ایثارگر ثبت و ماندگار کردند.
پدر شهید بابالو با اهدای یک میلیارد ریال به ساخت مدرسه و یک میلیارد ریال به تجهیز آزمایشگاه در شهر نوربهار در این کار خیر سهیم شد.
جانباز ۷۰ درصد رجبعلی گنج‌خانلو از یادگاران دفاع مقدس شهر سجان از توابع شهرستان خدابنده نیز با واگذاری یک هکتار زمین در محدوده شهر سجاس به شهرداری، جهت امور عام‌المنفعه به آبادانی این شهر کمک کرد.
خانواده‌‌های شاهد و ایثارگر سال‌های بعد از دوران دفاع مقدس با خدمات خیرانه خود شعار “ایثار ادامه دارد…” را در عمل به اثبات رسانده‌اند و هر بار به نوعی راه شهدا را در جامعه جاری و ساری کرده‌اند.
گفتنی است شهید والامقام رمضانعلی بابالو دوم خرداد ۱۳۵۰، در روستای نورآباد از توابع شهرستان خدابنده دیده به جهان گشود. پدرش فرمانعلی، کشاورز بود و مادرش فاطمه سلطان نام داشت. پاسدار وظیفه بود. نهم اردیبهشت ۱۳۶۸، در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا