فرهنگ و هنر

رسیدگی به ۱۴۷ پرونده حقوقی علیه آثار منقول و غیرمنقول

رسیدگی به ۱۴۷ پرونده حقوقی علیه آثار منقول و غیرمنقول

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استان زنجان گفت: در سال ۱۴۰۰، واحد حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان به ۱۴۷ پرونده علیه آثار منقول و غیرمنقول در مراجع قضایی پیگیری و اقدام شده است.

به‌گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، سیدمیکائیل موسوی گفت: در سال ۱۴۰۰، واحد حقوقی این اداره‌کل به ۴۴ پرونده حقوقی جرائم علیه آثار غیرمنقول، ۱۰۳ پرونده جرائم علیه آثار منقول، هشت تجاوز به عرصه و اراضی، ۱۳ پرونده تخریب، ۱۰ پرونده حفاری غیرمجاز، شش پرونده مرمت و توسعه غیرمجاز، سه پرونده استفاده غیرمجاز از فلزیاب و شش پرونده خریدوفروش غیرمجاز، دو پرونده سرقت، یک پرونده قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی، چهار پرونده نگهداری غیرمجاز، هشت پرونده مختومه، ۹۵ پرونده در جریان و هفت پرونده دیگر در حوزه میراث‌فرهنگی استان تشکیل و پیگیری شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استان زنجان اظهار کرد: دست‌اندازی و دستبرد به حریم برخی از آثار تاریخی و تمدنی مهم‌ترین مشکل پیش روی این میراث ارزشمند است.

وی اظهار داشت: در استان فرهنگی و تاریخی زنجان آثار تاریخی بی‌بدیلی هستند که از پیشینیان خردمند و متعلق این دیار به‌جای مانده و ما نیز موظف هستیم از این میراث گران‌بها صیانت کنیم.

موسوی گفت: جلوگیری از دستبرد افراد سودجو به میراث تاریخی را مستلزم اتخاذ تدابیر حقوقی مناسب و برخوردهای جدی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا