اقتصاد

خرید تضمینی گندم تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱

خرید تضمینی گندم تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به عنوان بخشی از بهای خرید تضمینی از طریق بانک عامل به کشاورزان پرداخت شده است.

وی گفت: تاکنون بیش از ۷۳۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۰ برداشت کرده اند از طریق سیلوی غدیر زنجان خریداری و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز شده است.

زمانی افزود: گندم های خریداری شده در قالب بیش از ۶۰۰ محموله گندم توسط کشاورزان این استان به سیلوی غدیر تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: کشاورزان می توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به سیلوی غدیر زنجان مراجعه کنند.

ولی اله زمانی توضیح داد: خرید تضمینی گندم تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود با توجه به استقبال کشاورزان از نرخ جدید، خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا ۱۵ اردیبهشت ادامه داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا