اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

افزایش ۳۸ درصدی مشارکت مردمی در مراکز نیکوکاری

میزان کمک‎های مردمی جمع آوری شده در این مراکز 135 میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، روح اله صالحی با اشاره به فعالیت ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در زنجان اظهار کرد: راهبرد اصلی کمیته امداد بهره‌گیری از توان مردم با هدف ارائه خدمات مؤثر، هدفمند و اثربخش برای توانمندسازی جامعه هدف از طریق توان مراکز نیکوکاری است.
وی ایجاد مراکز نیکوکاری را از اقدامات مهم و اثربخش کمیته امداد استان عنوان کرد و افزود: این مراکز در مساجد و دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود که یکی از مهم‌ترین نکات در ارتباط با فعالیت این مراکز مدیریت آن توسط مردم است به‌طوری‌که جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع آن به‌صورت کامل توسط خود آن‌ها با رعایت کرامت انسانی انجام می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به فعالیت ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در استان اضافه کرد: میزان کمک‎های مردمی جمع آوری شده در این مراکز ۱۳۵ میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش یافته است.
صالحی به کارکرد مثبت این مراکز اشاره کرد و گفت: این مراکز با همیاری و همکاری مردم و خیرین تلاش می‌کنند نیازمندان ساکن در همان محل را شناسایی و بخشی از مشکلات آنها را مرتفع کنند که وجود مراکز نیکوکاری موجب شده روند زمانی رسیدگی به نیازهای اساسی فقرا و محرومان جامعه کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا