اقتصاد

 آسفالت‌ریزی برای تعداد ۱۳۵ روستا در طرح هادی

 آسفالت‌ریزی برای تعداد ۱۳۵ روستا در طرح هادی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه فعالیت‌های این نهاد انقلابی در ۳ حوزه عمران روستایی، مسکن شهری و بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است اظهار داشت: ۲۸ پروژه عمرانی در ۲ حوزه بهسازی مسکن روستایی و عمران روستایی به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

رضا خواجه‌ای افزود:۹ پروژه کلنگ‌زنی اجرای طرح هادی روستایی و ۱۹ پروژه نیز افتتاح پروژه و مجموع اعتبارات این پروژه‌ها ۸۷ میلیارد ریال است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد و افزود: طرح هادی روستایی در روستاهای ساریجالو، ویر شهرستان سلطانیه، قره تپه و مهرآباد شهرستان زنجان، کوسه‌لر و باریکاب شهرستان ایجرود، روستای پسکوهان شهرستان خدابنده و همچنین روستاهای مرشون و اسپاس شهرستان ابهر در سال جاری اجرا می‌شود.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ، طرح هادی برای ۷۱۰ روستا (۱۰۰ درصد) تهیه و در ۴۱۳ روستای استان اجرا شده است، تصریح کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۶.۲ درصد و در استان زنجان ۵۸.۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه افق طرح‌های هادی روستایی ۱۰ ساله بوده و بعد از آن ملزم به بازنگری هستیم،خاطر نشان کرد: طرح هادی ۳۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بازنگری شده که حدود ۷۰ مورد در دست اقدام است همچنین ۶۴ میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ از محل منابع ملی برای مطالعات و ۱۶۲ میلیون تومان نیز از محل منابع استانی برای این امر در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه با اعتبارات امسال طرح هادی برای حدود ۱۳۵ روستا آسفالت‌ریزی می‌شود، اظهار داشت: اجرای طرح هادی برای ۸۷ روستا نیز منابع ملی و ۶۰ روستای دیگر از منابع استانی انجام خواهد شد که امسال برای اجرای فاز دوم طرح‌های هادی ۵۸ روستا نیز افزوده خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به صدور سند مالکیت روستایی گفت: تاکنون از مجموع ۹۲ هزار و ۶۵۸ واحد مسکونی روستایی برای ۷۱ هزار و ۹۱۶ واحد، سند مالکیت صادر شده و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز ۸۱۰۰ فقره سند مالکیت صادر شده که این روند به‌صورت مداوم ادامه دارد.

خواجه ای تصریح کرد: از سال ۱۳۹۹ تاکنون انقلابی در صدور سند مالکیت روستایی در استان زنجان رخ داده و بنیاد مسکن زنجان با کمک اداره کل ثبت اسناد و املاک استان طی ۲ سال گذشته در این زمینه رتبه یک کشور را دارد.

وی با بیان اینکه زنجان، تنها استان در سطح کشور است که منظومه روستایی آن مصوب و در همه شهرها عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: منظومه روستایی به اشتغال جوانان، رونق تولید و اقتصاد منطقه کمک کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی ابتدا ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۵ ساله و سپس ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله بود، خاطرنشان کرد: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی نیز امسال ابلاغ شده که منتظر آماده شدن سامانه‌های مربوطه هستیم تا متقاضیان برای عقد متمم قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شوند.

خواجه‌ای با بیان اینکه با احتساب ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد چیزی حدود یک هزار میلیارد تومان در روستاهای استان برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی هزینه می‌شود، افزود: این مبلغ علاوه بر کمک با مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، دوباره به بانک‌ها برمی‌گردد و به اشتغال، اقتصاد و صنعت استان کمک می‌کند.

وی یادآور شد: در خصوص مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول نیز ۱۶۸ فقره با تعامل و همراهی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در اولویت هستند که انجام می‌دهیم ضمن اینکه در حوزه مسکن روستایی ۳ سال متمادی، رتبه یک کشور نصیب استان زنجان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا