سیاسی و اجتماعی

 جمع آوری بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب فاضلاب در شهر زنجان طی سال گذشته

 جمع آوری بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب فاضلاب در شهر زنجان طی سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب فاضلاب در شهر زنجان جمع آوری و تصفیه شد.

«علیرضا جزءقاسمی» اظهار کرد: نصب ۱۵۵ منهول فاضلاب سرقت شده برای جلوگیری از بروز حوادث برای شهروندان و سم پاشی بالغ بر ۶ هزار و ۹۱۰ منهول شبکه جمع آوری فاضلاب از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب در شهر زنجان در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در راستای خدمات بخش فاضلاب شهر زنجان ۳۲۲ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب به وسیله واتر جت شستشو داده شده و بالغ بر ۶ هزار منهول( آدم رو) نیز بازرسی و عیب یابی گردیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: همسطح سازی دریچه های فاضلاب به تعداد ۸۸۸ عدد و رفع گرفتگی شبکه و انشعابات فاضلاب به تعداد ۸۸۶ فقره از دیگر خدمات بخش فاضلاب در شهر زنجان بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب به عنوان یکی از شاخص های بهداشت جوامع شهری در شهر زنجان نیز رو به گسترش داشته و اکنون ۳۹۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب در این شهر ایجاد شده است که حدود ۶۰ درصد فاضلاب تولیدی شهروندان بصورت اصولی و بهداشتی جمع آوری و تصفیه می شود.

وی ضمن اشاره به عقد قرارداد فروش پساب تصفیه خانه آب زنجان به شرکت راشا کاسپین گفت: با انعقاد این قراردادروزانه ۱۲ هزار متر مکعب از پساب تولیدی تصفیه خانه شهر زنجان تحویل این واحد صنعتی شده و به همین مقدار در مصرف آب پاک این واحد صرفه جویی می شود.

جزءقاسمی گفت: هم اکنون بیش از ۹۱ هزار خانوار در شهر زنجان از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار بوده و در راستای توسعه این خدمات، در سال گذشته افزون بر ۹ میلیارد ریال برای بهره برداری از شبکه جمع آوری و و خطوط انتقال فاضلاب این شهر هزینه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا